Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ärret!

Skrivet av Marie H m. Linus 0011 o Maja 7/8
Hur blev ni "ihopsatta" efter snittet. Många frågar mej när stygnen ska bort eller när jag ska ta bort klamrarna. Men jag hade bara stygn som skulle trilla bort av sej själva. Precis efter snittet hade jag små plåster och ett stort bandage över, men efter ett par dagar togs de bort o det har fått läkna fritt. Nu ser det jättebra ut. Men hur har de gjort med er?
Marie 6 veckor sen snittet!
Svar på tråden: Ärret!

samma här..bara stygn som föll bort

Skrivet av  Ulrica
av sig självt!!=) Jag har endast ett mycket tunt, vitt ärr långt ner på magen, så man kan knappt tro att jag är snittad!!=)
 

Första gången

Skrivet av  Ango
hade jag suturtråd som trillade bort av sig själv successivt.
Den här gången hade jag staples som plockades bort efter 10 dagar.
Båda har läkt precis lika fint!

Kramisar
 

staples=klamrar? imt

Skrivet av  kejsarnette
cccc
 

Japp, det stämmer! (imt)

Skrivet av  Ango
sfd
 

Som med dig

Skrivet av  Maria N med Evelina 020403 och bf 030511
Jag fick oxå stygn som löste upp sig själva. De tog bort bandaget direkt när jag kom till bb, dvs några timmar efter snittet, sedan har det fått läka fritt.
 

Följdfråga:

Skrivet av  Camilla & gossen 9/9
Jag har klämmor som jag har ett plåsterliknande bandage över. Efter hur många dagar kan jag ta bort plåstret? Jag skulle tro att jag kan göra det nu för visst ska även sår med klämmor helst läka fritt??
 

Jag hade inget

Skrivet av  Ango
över mitt snitt när jag kommit hem från BB (hade alltså bara kompress över i 3 dagar). Kompressen jag hade över på BB byttes varje dag, och passade då på att "lufta" en stund!
Kolla hur det ser ut. Ser det bra ut så är det bara att strunta i kompress!

Kramisar
 

Jag fick klamrar

Skrivet av  kejsarnette

det läkte jättefint :-) De tog bort dem efter sex dar.
 

Stygn...

Skrivet av  Miiz v22 m William & Alexia
att plocka bort! 10 dagar efter snittet tror jag inga kompresser eller nagot utan läker luftat efter bara nagon dag....

Kramiz
 

Jag hade två knutar

Skrivet av  Anna K med Flipp
på vardera sidan som klipptes av en vecka efter snittet. Resten var sytt på insidan med självupplösande tråd.
 

Samma här IMT

Skrivet av  ma.mia
IMT
 

jag har samma som du

Skrivet av  Linda m.Tova-00 och Loke 29/4-2/5-02
båda gångerna har jag blivit sydd på samma sätt som du....tycker det är smidigast...jag undrar varför de envisas med dessa stygn och klamrar som ska plockas bort efter en tid när det finns tråd som trillar bort av sig själv när det läkt färdigt.

 

Olika de två gångerna

Skrivet av  Annis, med 2 akutsnitt
Första gången fick jag klamrar som togs bort på BB efter 6 dagar.
Andra gången syddes jag med självupplösande tråd. Det beror på vilken metod en läkare är van att använda och föredrar.
Båda ärren har läkt lika fint. Enda skillnaden var att klamrarna satte märken som det tog ett tag för att försvinna.
 

En fråga!

Skrivet av  Em v 22+6 samt 000130
Öppnade de i ditt förra ärr vid andra tillfället eller har du nu 2 ärr??
 

Jag fick...

Skrivet av  Annika & Nelly
självupplösande stygn och det var bara en liten knut på vänster sida som vi klippte bort efter någon vecka. Bandage eller stort plåster hade jag bara på BB och efter några dagar när det slutat blöda gick jag utan.
 

De sydde mig

Skrivet av  Linneas mamma
med nån tråd som skulle trilla av, av sig själv. Utanpå det fick jag ett tejp som inte syntes knappt. (Känndes nästan inte heller!) Tejpet drogs av, av min BM sista dagen på BB (fyra dgr e. snittet) och då kunde jag bara känna ett par stygn. Nu är allt borta.
 

Samma för mig!

Skrivet av  MarionP bf 16/10
Dvs stygn som försvann av sig själv!
 

Artiklar från Familjeliv