Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Alex!!

Skrivet av Came bf 16/7 (15+0)
Du skulle ju på inskrivning idag och snittas imorgon.
Hur har det gått? Hur känns det?

Var på Ul igår och fick se den lill*. Lika kul varje gång.

Kram
Came
Svar på tråden: Alex!!

Jodå...

Skrivet av  Alex, snitt imorgon
det gick bra idag, förutom att jag var så ruskigt nervös i morse. (Undrar då hur jag är imorgon). Dock fick jag veta att de ska sätta in katetern innan bedövningen och att jag inte kan få lustgas varken när de sätter in katetern eller bedövningen.
Men det kändes ändå bra. Vi träffade en barnmorska, förlossningsläkare, narkossköterska och narkosläkaren. Så imorgon vid 7-tiden ska vi vara där uppe.

Skönt att allt var bra på ultraljudet!
Kram Alex
 

Vad skönt att allt gick bra

Skrivet av  Came bf 16/7 (15+0)
Jag fick precis som du skall få katetern innan och ingen lustgas och det gick ändå bra. Men EMLA kunde du väl få på händerna? Jag vet inte om du är stick rädd som jag men EMLA är min bästa vän!!!

Lycka till imorgon bitti och försök sova så mycket du kan idag för risken finns att du är för nervös inatt och då är det ju bra om du får sova nu lite på dagen för att samla kraft.

Det kommer att bli en jätte härlig upplevelse för dig och din sambo. Lycka till så hörs vi.

PS: Skall försöka komma på Hbg träffen den 10:e. Såg att du skulle komma då också.

Kramisar på dig.
 

Oh, va spännande...

Skrivet av  Lotta 33+0
Vet du vad det är för liten krumelur där inne, eller blir det en överraskning?
Ska hålla tummarna för dig, jättehårt, att katetern inte gör ont.
Guud va mysigt. I morron har du en liten bebis! =)

Hoppas allt går bra.

Kram
 

Varför kan man inte få lustgas?

Skrivet av  Saga
när de sätter in katetern samt bedövningssprutan i ryggen? Det lät ju som en utmärkt idé!
Får man bedövningssalva?
 

Ingen aning

Skrivet av  Came bf 16/7 (15+1)
De har en bedövningsgel innan man får katetern men jag fick inget innan ryggbedövningen.
Varför vet dem nog knappast själv.
 

Artiklar från Familjeliv