Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Angående planerat snitt

Skrivet av Sanne
Hej!
Tänkte höra med er som haft en jobbig förlossning redan/alt. förlöstes med akut snitt första gången, och nu vill ha planerat snitt. Var bor ni? Hade ni svårt att få snittet beviljat? Fick informationen efter mitt akutsnitt för tre månader sen, att här i GBG drar dom in på dom planerade snitten. Någon som vet? Vill ha planerat snitt nästa gång, annars inga fler barn!!
Tacksam för svar.
Svar på tråden: Angående planerat snitt

Du behöver nog inte...

Skrivet av  Therese v.33
vara orolig. Jag fick akutsnitt 010122 på Mölndalssjukhus här i Göteborg o känner precis som du eller rättare sagt, jag skulle inte ha fler överhuvudtaget alls.... Men nu är det dax igen 030319 med planerat snitt o det var INTE några problem alls att få det beviljat. Inga plågsamma o långdragna diskussioner eller att någon motarbetade mig på något sätt. Jätteskönt! Har man "tråkigheter" i bagaget tror jag inte att det är några större problem.

Lycka till!

 

Tack...

Skrivet av  Sanne
...för svaret. Blev oxå snittad på Mölndal (underbar personal...) 021110. Fick lite blandade uppgifter från barnmorskor och läkare ang. eventuellt snitt nästa gång man ska ha barn. Fick även uppfattningen att man var tvungen att övertala hela Aurora-teamet oxå...men då är det inte helt omöjligt då.
 

Artiklar från Familjeliv