Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Akut snitt...

Skrivet av Sofia m. Linnea 13/6 -02 bf 24/6 -03
Hej!
Med min första dotter blev det akut snitt pga.; missfärgat fostervatten, dom trodde att moderkakan höll på att lossna eftersom jag hade konstant ont även mellan värkarna + att magen var JÄTTE-spänd.
Nu är det så att hon ska få ett syskon i juni -03 och jag är PANIK-rädd att det blir AKUT igen. Jag tar hellre ett planerat bara för att slippa bli sövd nästa gång!!!
Synpunkter tack. Är jag larvig som tänker så här lr????





Svar på tråden: Akut snitt...

Inte larvig

Skrivet av  Anna v 22
Det är klart att du inte är larvig! Om du hellre vill ha ett planerat snitt tror jag du kan få det utan problem.
Om du inte har varit och pratat med någon Aurora-bm eller liknande tycker jag du ska göra det. Dels för att gå igenom din förra förlossning och sedan för att komma underfund med vad du behöver för att kunna vara trygg inför nästa förlossning. Är planerat snitt den bästa lösningen så kommer ni underfund med det.
Har du pratat med din bm om snitt? Vad säger hon?

Jag har ok för planerat snitt denna gång utan att ha behövt gå till någon och "prata". Det var inga som helst problem här i alla fall. Dels för att jag inte vill hamna i samma hemska situation som förra gången och så har jag sk medicinska orsaker också. Men, jag kommer gå till någon aurora-bm ändå för att noggrant planera varenda liten detalj i den kommande förställningen i juni.
 

jag tänkte likadant

Skrivet av  ella020113+bf 030414
när jag blev rgravid o hade mycket mardrömmar. jag fick gå t aurora på samtal o det hjälpte faktiskt. vi har bestämt att jag gårr tiden ut o har inte förlossningen satt igång av sig själv gör vi ksnitt. jag känner att jag måste ge bebisen en chans att föda vaginalt, men jag tänker inte gå över tide n o får jag havandeskapsförgiftning igen så blir det oxå ksnitt. fundera igenom hur du vilöl ha en förlossning o prata m aurora. det finns massor som fött med akut snitt som fått bra vaginala förlossningar med barn2. men fundera på hur du vill ha det o handla därefter.
 

Jag tog ett planerat efter mitt akuta

Skrivet av  Linda m. Tova-00, Loke f/d-02, pojken v.22
ville inte ha ett akut snitt igen för det är mycket värre än ett planerat...enligt mig iallafall.
 

nejdå

Skrivet av  Helena
vadå larvig? klart du får känna hur du vill. Hoppas bara sjukvården tar din oro på allvar o ger dej ett planerat snitt istället för att försöka övertala dig till en vanlig förlossning.
Klart, det finns ju ingenting som säger att denna förlossning skall bli likadan som den första?

Allmän fråga:Finns det nån som fått gjort två akuta snitt?
 

Två akutsnitt...

Skrivet av  Nina med fyran 4/12-02
Första och tredje barnet föddes med akutsnitt, fjärde med planerat snitt.
 

ett katastrof o ett akut

Skrivet av  mandelblomman
v
 

Nej, inte larvig...

Skrivet av  Nina med fyran 4/12-02
Jag har varit med om två otäcka akutsnitt... Det planerade snittet var mycket bättre på alla sätt och vis! Men tänk på att om du snittas en andra gång, så blir det förmodligen snitt för all framtid.

Kram
 

TACK!!!!

Skrivet av  Sofia m. Linnea 13/6 -02 bf 24/6 -03
Tack tjejer för alla uppmuntrande svar! Jag har inte talat m min bm om detta ännu men jag SKA göra det när jag träffar henne nästa gång...
 

Artiklar från Familjeliv