Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Annika, Therese, Åsa och NillaN

Skrivet av Camilla med Jenny 021001
Besöket hos psykologen i måndags blev inställt, hon var sjuk...
Så nu går jag här hemma och grubblar... Inte kul.

Hon skulle återkomma med en ny tid när hon kom tillbaka, annars har jag en tid den 4 April.

Tack för er omtanke!

*Kram*
Svar på tråden: Annika, Therese, Åsa och NillaN

jag har oxå varit hos psykolog

Skrivet av  Marie med Olle
tänkte bara skriva en rad att du gör verkligen rätt som söker hjälp efter din förlossning. Min son Olle föddes i början av oktober i höstas efter en långdragen förlossning (vattnet gick fredag kväll och han kom ut måndagmorgon) som avslutades att de drog ut honom med sugklocka.

När jag var på efterkontroll så frågade min bm hur förlossningen hade varit och då brast allt inom mig. Jag blev då hänvisad till en kurator som de samarbetade med. Har varit där 6 gånger och har 2 gånger till inbokat. Nästa gång ska vi tillbaks till förlossningen och in i det rummet (om det är ledigt) där jag låg bara för att få "komma tillbaka till brottsplatsen". Det känns så oerhört mycket bättre, har inte bearbetat allt än men är en god bit på väg. Min man tycker att jag har blivit en gladare fru sen jag sökte hjälp och jag kan tom tänka mig att skaffa barn igen. Överväger snitt då - ja jag vet att det inte tar bort smärtan men jag har ingen lust att utsätta mig för samma långdragna förlossningen igen. Alla säger att 2:an alltid går fortare men jag vågar inte utsätta mig för risken att det inte gör det.

Det är synd att ingen pratar om hur dåligt man kan må efter en förlossning. Ingen av mina kompisar som har fött barn har någonsin nämnt att de mått dåligt efteråt men när jag berättar att jag går hos en kurator så avslöjar många att de önskar att de oxå har/hade gjort det.

Kram till dig och hoppas att hon är frisk nästa gång
 

åå, va jobbigt

Skrivet av  NillaN & Maddis-99 + v 30
att det blv uppsjutet....
Man vill ju ha det gjort lixom.
Hoppas du får en tid snart på nytt...

*kram*
 

Artiklar från Familjeliv