Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Angående infektion...

Skrivet av Maria N med Evelina 020403 och bf 030512
...kan ju vara intressant att se hur många av oss som fått infektion där vattnet gått. Det ska ju öka infektionsrisken. Själv hade jag vattenavgång 10 timmar innan jag snittades. Normalt sett ger de antibiotika i samband med snittet, vilket läkaren ordinerat till mig oxå, men av någon anledning fick jag det aldrig. Det är nog en stor bidragande orsak till att jag fick infektion i livmoder och sår. Nu upptäcktes missen när jag skulle skrivas ut, så jag fick order om att kolla tempen flera ggr per dag, och åka in om jag fick feber, så jag fick ju snabbt hjälp iaf.
Svar på tråden: Angående infektion...

Jag hade vattenavgång

Skrivet av  Vickan m. Maya bf 10/6
36 timmar innan jag snittades, 14 timmar innan snittet var vattnet missfärgat. Mig veterligen fick jag ingen antibiotika och jag hade inte någon infektion.
 

Fast det där...

Skrivet av  Mama-Kriti
är alldeles för olika på olika kliniker. En del har antibiotika som standard, en del inte, en del beroende på omständigheterna just då..
Egentligen är det så med de andra snitten också, dvs alldeles för svårt att jämföra beroende på klinikskillnader i beh och rutiner.
 

Vattenavgång i 47 timmar.

Skrivet av  ulrica & hugo 021215
Fick antibiotika innan snittet, men det hjälpte inte. Infektionen upptäcktes genom att Hugo var kall och snabbandad, CRP togs, och det var förhöjt. MIn temp började stiga och jag blev undersökt. Detta hände ca 20 timmar efter snittet, så behandlingen dröjde ju inte.
 

mitt vatten gick 32 timmar innan snittet

Skrivet av  Linda (Tova,Loke 1 år 29 april & Wiggo V.32 snitt 16/6)
med första barnet, jag fick aldrig nån infektion...de tog ett test från livmodertappen 12-13 timmar efter vattenavgången.
 

men jag fick antibiotika ändå

Skrivet av  Linda (Tova,Loke 1 år 29 april & Wiggo V.32 snitt 16/6)
i förebyggande syfte...de gör så vid alla akuta snitt här i Växjö verkar det som.
 

Vattnet hade gått och...

Skrivet av  Annika & Nelly & bebis v 18
jag hade varit fullt öppen i över 3 timmar innan snittet gjordes.
 

Vattenavgång 2,5 dygn innan snittet

Skrivet av  Åsa m Agnes och bf 26/9
Missfärgat från början, fick antibiotika på op.
Ingen infektion.
 

Vattenavgång 56 timmar ......

Skrivet av  teasmamma+16/7
innan katastrof snitt och jag fick ingen antibio. som jag kommer ihåg - inte heller nån infektion....kramis
 

Oj oj oj!

Skrivet av  Lisen
Många här som anger timmar. Jag hade vatten avgång 10 DYGN!!! innan jag blev snittad. Och ja, jag fick en rejäl infektion både i livmodern och urinvägarna och mådde INTE bra...
 

man kan ha vattenavgång rätt

Skrivet av  Linda (Tova,Loke 1 år 29 april & Wiggo V.33 snitt 16/6)
långt innan...många märker inte ens det då det sipprar ut lite lite...så man tror bara det är flytning.
Vet dem som gått i flera veckor och läckt...
 

Vattenavgång 30 timmar före snitt

Skrivet av  Kattis och Maja
fick antibiotika, inga infektioner.
 

Artiklar från Familjeliv