Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

3 dagar kvar....*pirrigt värre*

Skrivet av Linda v.39 -3dgr till snitt (+Tova & Loke)
kan knappt sova på nätterna...ligger bara och tänker på att jag snart ska ha bebis..och är så nervös inför snittet även fast jag gjort 2 st innan...är nervös inför smärtan efteråt som jag tyckte var hemskt sist..och nu i denna värmen med då huden klibbar sig och svetten rinner därnere vid op såret...
ska jag duscha ofta för och få bort svetten och torka torrt emellanåt för och minska risk för infektion...är så rädd att få infektion nu när det är varmt och svettigt...jag blir svettig så himla lätt.
Funderar på att ta med mig en bordsfläkt och ha brevid mig på BB..för jag får panik om det är för varmt och svettigt.
Några tips på hur jag ska göra nu efter operationen i sommarvärmen för och minska infektionsrisk?
Svar på tråden: 3 dagar kvar....*pirrigt värre*

Vad spännande,

Skrivet av  Wiola & Mattias (-01) & ? (feb.-04)
har inga briljanat tips mer än de klassiska, rent + torrt och lufta. *ler*
Vad spännande....3 dagar kvar...3 dagar tills du får hålla i den lilla. *lite avis*
Vet ni om det blir en tjej eller kille?

:O)
 

*skvallrar* De vet att det blir en kille*imt*

Skrivet av  Annika m. Robin 1år & Michelle 3 år ®
 

svallra på du *s*

Skrivet av  Linda v.39 -3dgr till snitt (+Tova & Loke)
med ja det är en pojke...
en Alvin eller vidar eller Wiggo...

såvida det nu stämmer det de sa på sibyllekliniken...vilken chock man får om det är en tjej :-) men hon skulle vara lika välkommen hon såklart...spelar egentligen ingen roll vilket kön det är ju bara han lever och är frisk när han kommer ut.
 

inte så lätt och lufta kanske

Skrivet av  Linda v.39 -3dgr till snitt (+Tova & Loke)
med tanke på att man har binda och så...eftersom man blöder. Men rent och torrt ska jag försöka hålla det...
 

Tänker på

Skrivet av  Nanna m Jonna 9908 o Tilda 020102
dig och kommer att hålla tumamrna stenhårt för er så allt går bra denna gången. Lr väl kolla nätet stup i ett för att se om det finns nåt besked nånstans :-)

Kram
 

allra snabbast är nog och titta på

Skrivet av  Linda v.39 -3dgr till snitt (+Tova & Loke)
webbis sidan....på larsarettets hemsida :-)...bilderna där brukar ju vara på nätet efter bara 1-2 timmar.

Hannis skulle visst komma upp en vända vid neonatal runt 10 tiden med tvillingarna så då kanske hon får veta hur det gått och kan meddela..
 

Ja, det får

Skrivet av  Nanna m Jonna 9908 o Tilda 020102
hon göra, skvallret lär nog gå fort i Växjö sen :-))

Tänkte oxå kolal på webbisarna, men ibland tar det lite längre tid, vet kompisar som fick en son där det tog 24 timmar innan bilden dök upp, vilken jobbig väntan det var här hemma, amn undrade ju om nåt hade hänt :-(
 

ja det har iofs hänt att det tagit tid

Skrivet av  Linda v.39 -2 dgr till snitt (+Tova & Loke)
men hoppas det går fort nu när vi fått så släkt och vänner får se honom :-).
 

TIPS

Skrivet av  2 x kejsarinna
Ett tips är att ha rena sängkläder när du kommer hem. Ha alltid rena handdukar när du duschat och sedan rena trosor förstås. Bra handhygien är ju heller aldrig fel. Jag snittades i juni förra året och det var inga problem. Infektionsrisken är LITEN vid planerade snitt, högre vid akuta då livmodern börjat öppna sig och bakterier kan "klättra" in.
Lycka till nu, håller tummarna för dig!
 

tack..ska tänka på det.

Skrivet av  Linda v.39 -2 dgr till snitt (+Tova & Loke)
imt
 

Om smärtan

Skrivet av  Madde m Wille, snitt 17/6
Hej Linda! Förstår att du är nervös, det är jag med - mitt första snitt och jag vill inte ens ha det!

Vad gäller smärtan tror jag att den kommer vara lindrigare för dig den här gången. Glädjen över ert barn kommer att få dig att glömma den! Under omständigheterna kring förra snittet och oron över Loke var det kanske inte så konstigt att det gjorde extra ont.

Håller alla tummar och tår för dig på torsdag, och hoppas att du håller dina för mig på tisdag!

Kramar
 

tänker på dej!

Skrivet av  ¤ Mia & Thilde ¤
det har jag gjort mycket senaste tiden. Håller alla tummarna för dig och familjen och att allt ska gå bra! Hoppas att du tittar in och berättar lite när du kommit hem.

ang. infektionsrisk osv, så har jag nog inte så mycket tips men det var ju tropisk värme när jag fick min Thildis förra sommaren. Jag låg mest halvnaken och hade tunna kläder på mig. Duschade så ofta jag orkade!

Ville mest skicka en lyckönskning om en minnesvärd förlossning!
många *kramar* från Mia och Thilde :D
 

Artiklar från Familjeliv