Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Öm i buken, orolig..

Skrivet av Lisbeth m Tove -01 o Hannes 031016
snittades för nio dagar sedan och har inte tänkt på det de första dagarna efter snittet men nu är jag öm på ena sidan, och det är som det är hårdare på den sidan än på andra sidan, det är inte vid operationsärret utan vid sidan om den och uppåt ca 10 cm.. Hur har ni andra känt det?? Kanske det är något normalt?? oroar mig för det eftersom det bara är på den ena sidan... hoppas någon kan "hjälpa" mig..
Svar på tråden: Öm i buken, orolig..

Först av allt

Skrivet av  Sandra m Mathilda 010302
Grattis Lisbeth till er son!
Våra tjejer är ju födda ungefär samtidigt, du var väl med på Februarisidan ett tag om inte jag minns helt fel?

När jag snittades med Mathilda så fick jag en hård "rand" strax ovanför snittet på ena sidan. För min del var det helt ofarligt, en liten blodansamling som försvann av sig själv efter ett tag.
 

Joo det stämmer,

Skrivet av  Lisbeth m Tove -01 o Hannes 031016
var med på februarisidan ett tag... ja, jag har inte feber eller nåt sånt så det kanske är som du Matilda, hade,... sen så har jag förstoppning också, har inte kunnat få till det på ett par dagar.. så det kanske är det som är så hårt också?? ska försöka få till det på toaletten ikväll.. suck.. inte kul att kämpa där medan man är ganska nysnittad och öm därnere i buken även om de på BB sagt att det inte är farligt.. ;-) tack ni som svarat på min fundering.. om det inte ger med sig tills i morgon så ringer jag..
 

PS - du Matilda..

Skrivet av  Lisbeth m Tove -01 o Hannes 031016
Glömde tacka för gratulationen.. kul att "se" dig här.. det var länge sen jag såg till dig här på snitt-snacket... (kanske du skrivit nåt här då och då, men isåfall har jag missat det..) Hoppas allt är bra med dig och din dotter..
 

Öh, Sandra ska det vara..

Skrivet av  Lisbeth m Tove -01 o Hannes 031016
skyller min förvirrning på all mjölk!!! ;-)
 

Gör det jätte ont?

Skrivet av  Nygravid
När jag fick mitt första barn så fick jag en kraftig infektion i livmodern. Det var i högra sidan, ca 5 cm ovanför snittet. Men jag hade så ont att jag inte ens kunde vända mig i sängen.
Vill inte skrämma dig, men det kan vara en infektion.
Tycker du ska ringa in där du snittades på en gång och rådfråga. Har du feber?

Kram
 

Jag hade jätteont

Skrivet av  sandra dee
Det kom några dagar efter snittet och efter flera turer till akuten och fel medicinbehandlig visade det sig vara inflammerat i livmodern. Så kolla för säkerhetsskull. Jag var sjuk i en månad. Inte kul.