Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ang. bäckenmått... (fråga)

Skrivet av Linda
Ni som har fått mäta era bäcken...jag var och röntgade mitt bäcken på cirka 1 månad sen. Det var efter min förlossning som slutade med akutsnitt som förlossningsläkaren tyckte att de skulle kolla mitt bäcken. Kanske är en dum fråga, men när och hur får man reda på svaret? De sa inget när jag var där och jag har inte hört något heller, jag var på SÖS, Södersjukhuset. Är det någon annan som varit där?
Svar på tråden: Ang. bäckenmått... (fråga)

Jag fick faktiskt ringa och be om det!

Skrivet av  Ann o Elliot+ bf 31/12(väntar på snittdatum)
och det var DS.
 

Samma här

Skrivet av  Stemar bf 2/6
akutsnittades på SÖS och röntgades på SÖS och var tvungen att ringa själv efter ca 6 v. för att få svar.
 

Vad konstigt..

Skrivet av  Lisbeth m Tove -01 o Hannes 031016
själv fick jag svar via brev från läkaren efter några veckor.. Dock skrev han inga mått, bara att jag hade relativ bäckenträngsel.. o senare när jag bad om att få mina journaler från graviditeten och förlossningen så fanns det där skrivet vilka mått jag hade..
 

PS - glömde skriva att

Skrivet av  Lisbeth m Tove -01 o Hannes 031016
jag födde/snittades på Sundsvalls sjukhus...DS
 

Nykfiken - vad hade du för mått?

Skrivet av  Ylva m Fredrik okt-02
Vad hade du för mått? Framför allt, vilket var trångt? Jag har 10,3 i sagittal ingång och funderar på om det är ett värde på gränsen för vaginal födsel eller om det är ordentligt trångt. Att sonen på 5,1 kilo inte kom ut kanske inte är så konstigt, men jag funderar på om ett mer normalstort barn skulle klara det.
 

Såg dina mått längre ner!

Skrivet av  Ylva m Fredrik okt-02
Jag såg längre ner på sidan vad du hade för mått, det var ju inte trångt på samma ställe som jag. Du hade visst också stora barn!

Jag har förstått att tillväxtultraljud är väldigt bra på att mäta små barn men dåligt på att mäta stora. Det är ett välkänt faktum om man frågar personalen, synd att de inte berättade det för dig.
 

Artiklar från Familjeliv