Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Andra gången

Skrivet av A
Är det någon skillnad på kejsarsnitt två. Blir ärret lika fint, har man mer eftervärkar (mina var väldigt jobbiga!) Tacksam för svar!
Svar på tråden: Andra gången

Mitt senaste ärr är det snyggaste..

Skrivet av  Pilla med 3 snitt o lilla fyran bf 4/5
.. eftervärkarna säger de blir värre för varje graviditet, men jag tyckte inte alls att det var farligt. Jag var förvisso mycket piggare efter mitt planerade snitt än det akuta gången innan. Vi får se hur det blir denna gången. :O/
 

Flera ärr?

Skrivet av  Mia med ett ärr - ännu
Det senaste ärret...? Lägger de inte det nya snittet i det gamla snittet så att säga.
 

Nej och ja. ;O)

Skrivet av  Pilla med lilla fyran bf 4/5
Mitt första ligger ett par cm över de två andra (som i sin tur ligger i varandra.) Det första är gjort -96, och de körde med annan teknik då. Och annat sjukhus. Mina två sista ligger i varandra, men för varje gång de går in får du ett nytt ärr sas. De tar bort den gamla ärrvävnaden och syr ihop. Mitt sista ärr är snyggare än det innan, även om det låg på samma ställe. Hoppas du förstår hur jag menar. *S*
 

Jag har bara ett

Skrivet av  Ango
ärr och det syns knappt (trots 2 snitt).
Eftervärkar har jag inte märkt av några varken vid första eller andra snittet så det kan jag inte uttala mig om!

Kramisar
 

Snyggt & snyggt??? ;-))

Skrivet av  Ella m.Hannes 9806 & Holger 0201 & bf.9/3
Det blir ju iallafall inte fler.

Mitt andra snitt lades i det första sas.

Eftervärkarna var fruktansvärda efter mitt andra snitt,dessutom ville inte min livmoder dra ihop sig.Timmarna efter mitt andra snitt är ett totalt mardrömsscenario.

Blev x-tra medicinerad + att de inte ville flytta mig från förlossningen upp till avd. förrän sent på kvällen.
Behövde väldigt mycket smärtlindring,både i tablettform & injektioner.
 

Lika fina varje gång

Skrivet av  KATJA m.Noel
De gamla snittet tas ju bort, så man har bara ett snitt.
Mitt senaste syns knappt, min gynekolog påpekade detta sist jag var där=)
Han fick verkligen dra i magen för att hitta snittet.

Snittades i juni förra året, senast.

Eftervärkarna har varit lika jobbigt, tycker jag.
 

Artiklar från Familjeliv