Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

ARG, LEDSEN OCH STRESSAD(långt)

Skrivet av Bf 25/5
I december var jag på sån kallad aurorasamtal, barnmorskan jag fick träffa var jätte bra och vi gick igenom för nackdelar med kejsarsnitt, då hade jag inte bestämt mig för något utan tyckte att det var så tidigt (är beräknad till 25/5) så vi bestämde att vi skulle träffas i slutet av januari, men hon ringde aldrig , i mitten av februari ringde jag sjukhuset och lämnade medelande. efter 2 v ringde en annan barnmorska upp mig och sa att hon jag varit hos har slutat och att hon inte ens kom i håg att vi träffats. Så nu ska jag få komma till hon som ringde. Hon frågade varför jag ville komma dit och jag svarade att jag hade bestämt mig för kejsarsnitt.Men då svarade hon lite surt att vi skulle tala om det när jag kom dit. Blev jätte ledsen ,för hon jag prata med första gången sa att jag fick bestämma eftersom jag har fött vaginalt en gång tidigare och har nu värsta skräcken för att göra det igen, bara jag prata med läkare och han går med på det! Men nu ska jag träffa en ny barnmorska och dra hela historien igen och sen KANSKE få träffa läkare och sen KANSKE få ett snitt datum jag hatan ordet KANSKE. känner mig jätte stressad jag ska ju ha om 11 v och ett snitt ska ju göras 2-3 v före. Jag dör om jag inte får kejsarsnitt, tycker att dom har skött detta jätte dåligt på Viktoriagruppen som det heter här. Varför kunde dom inte ringt mig i jan och gett mig en tid då, nu ska jag inte dit förns slutet av mars, är så himla arg och ledsen, varför ska allt krångla? Så nu har jag fått skriva av mig lite...................
bf 25/5
Svar på tråden: ARG, LEDSEN OCH STRESSAD(långt)

oj då..

Skrivet av  Kattis
det lät inte alls trevligt. Jag har ingen erfarenhet av det jag blev snittat (planerat)pga av att lillan låg i säte så jag behövde inte "slåss" för det. MEN vi är här för att stötta och trösta varandra och det är jätteskönt när man kan skriva av sig sin ilska eller besvikelse. Stå på dig bara och "kräv" att dom tillmötesgår dig (om du orkar). Hoppas det löser sig för dig vännen! Kram Kattis
 

Skamligt!

Skrivet av  Terese m Ida 5/11-02 & Erik 22/12-03
Fy vad jag lider med dig! Urdåligt att ditt besök inte dokumenterats till efterträdande barnmorska. Hoppas du får ditt snitt utan krångel, lycka till!
 

Förstår dig

Skrivet av  Kattis bf 10/5
Jag förstår att du är jättearg, ledsen och stressad. Jättedåligt av dem. Det var du bra att du först fick komma så tidigt men att sedan "glömma" dig är förskräckligt. Själv sa jag till min BM vid insrivning att jag ville ha kejsarsnitt pga tidigare förlossning. HOn remmitterade mig, de hörde aldrig av sig och när jag ringde tänkte de kalla mig i mitten av april och jag har bf 10 maj. Jag fick trycka på och har ny träffat Bm på aurora och ska träffa läkaren nästa vecka, är i v. 33 då......så jag hoppas verkligen jag får mitt snittdatum då.
Det löser sig säkert för dig men det är jobbigt att behöva bli besviken.