Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

mamma som längtar

Skrivet av Älskar mina barn
Jag har fött min andra son m pl snitt pga en jobbig förlossning med min första son (orkar inte ens berätta) hur som helst mår mina barn bra i dag, och jag har en bf 1/6 och blivit remissad till "samtal" innan även denna gång! Jag känner att jag absoulut inte ens vill upp och prata om varför och vända ut och in på mig själv berätta om våldtäkter och dyl som finns i ryggraden jag vill bara få min tid och njuta lite av den resterande grav-tid som är kvar. Mitt förra snitt pläglades av ångest och en självkänsla i botten av att vara "oduglig" och "feg" vilket har med rätt hjälp och stort stöd härifrån fått mig inse att jag är lika bra mamma som någon annan! Nu undrar jag bara om någon vet om det är lättare att få "igenom" sin önskan andra gången? Kram och tack alla som stöttat mig!
Svar på tråden: mamma som längtar

kram

Skrivet av  lilla my
du vet att vi finns här
 

Tack...

Skrivet av  Älskar mina barn
Ni är ovärderliga, jag mår så otroligt mycket bättre nu än förra graviditeten! Är så glad att jag hittat hit! 100000 kramar till er alla
 

ja det är det

Skrivet av  Mava med piff och puff bf 29/7
lättare alltså att få igenom det för andra gången.
Min bm sa att det inte finns någon som kommer att ifrågasätta om jag skulle vilja bli snittad även denna gången.
Du behöver inte vända ut och in på hela dig under samtalet. I alla fall inte i första läget.

Var rädd om dig och kom ihåg att duär en bra mamma oavsett hur barnen kommit ut ur magen

kram

Mava
 

Förstår inte...

Skrivet av  Eva-Ley
... hur vården resonerar ibland, alltså...

Kan de inte bara kolla i dina journaler? Det måste väl för i jösse namn finnas papper på tidigare samtal! Du ska väl inte behöva ta samma visa om och om igen som en trasig skiva för att få något som egentligen inte är något att diskutera...
 

Artiklar från Familjeliv