Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Aj!

Skrivet av Det gör ont, det gör ont...
Det är den första tanken som slår mig när jag slår upp ögonen. Hela kroppen känns som 100 år, inga magmuskler överhuvudtaget. Korsryggen värker, kan knappt ta mig upp från sittande ställning på golvet.Brukade vara vältränad, 3-4 ggr. träning per vecka. Akutsnittad för drygt 3 månader sedan. Hur länge tar det egentligen? Promenerar en hel del men känner att det är det jag orkar. Har gått ner alla kilon men kroppen ser 10 år äldre ut. Snälla, kom med något uppmuntande eller goda råd.
Svar på tråden: Aj!

är det normalt att ha så ont tror du

Skrivet av  anne
har du kollat med bm eller med läkare? Många jag känner som snittats har ju varit bra efter ett par månader. det är väl det som är meningen i alla fall!

Det låter ju förskräckligt vilket förfall du drabbats av. Är det värre än när du var gravid? Jag menar, man tappar ju inte ALLA muskler under 9 månader...
anne


 

Kolla upp det!

Skrivet av  Christine S
Så länge ska man inte ha ont, tror jag. Ett par veckor högst väl...?
 

Kolla upp!

Skrivet av  Nelle
Jag håller med tidigare talare; kolla upp det. Jag blev akutsnittad (dock utan brådska) för snart ett år sen. Jag hade riktigt ont de första veckorna men sen blev det bättre. Visst sträckte det i magen vid vissa rörelser men inte gjorde det speciellt ont efter 3 månader. Idag känns magen fortfarande lite bedövad precis runt snittet men annars är det helt ok.
 

Hmmm.

Skrivet av  Mama-Kriti
Ring och fixa ett återbesök för så där eländigt upplevde inte jag det iaf. Jag var som vanligt efter 3 månader. Låter lite skumt?
 

Jag hade ont så länge!

Skrivet av  Maa
Och det är INTE normalt. Själv fattade jag inte det då. Och de jag sökte hjälp hos fattade det inte heller. Jag vet inget om ifall det finns komplikationer som kan ge de här symtomen. I mitt fall tror jag att kroppen inte fixade att läka ihop sig och börja fungera som ett helt igen. I efterhand ser jag att jag borde ha
- gått till läkare efter läkare efter läkare tills någon till slut hade fattat hur jag mådde och sjukskrivit mig
- letat upp en BRA sjukgymnast, som kunde ha hjälpt mig med övningar som hjälpte kroppen att fungera igen. Jag rekommenderar att du letar upp en som använder feldenkraismetod, kolla på www.feldenkrais.nu, de ser kroppen som ett helt och ger dig inte ett gäng styrketräningsråd - som jag personligen tror hjälper mer än det stjälper.

(istället fortsatte jag att belasta, försöka ta mig ut med vagn etc, som alla sa, och fick svullna leder, hemsk värk som satt i ett helt år - gör inte om det misstaget, snälla du!)
 

Du borde inte ha så ont

Skrivet av  Sussie med Denise -95 & Nathalie 040218
om det gått tre månader efter snittet!! Så ont som du beskriver hade jag bara i två-tre veckor ungefär efter mina snitt.

Jag tycker du ska ta kontakt med en läkare snarast!
 

Artiklar från Familjeliv