Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ang snitt på SÖS

Skrivet av Mia m Athena o Cassie + snitt 28/6
Ser att många får snitt 10-14 dgr innan bf.
Blir lite orolig att jag bara har 7 dgr innan bf med tanke på att det är tredje barnet och jag har mycket sammadragningar det strålar i bäckenet senaste veckan.
Kanske är oron att det ska sätta igång tidigare onödig, men varför i hela friden snittas jag bara 7 dgr innan bf?!
Svar på tråden: Ang snitt på SÖS

hejsan

Skrivet av  Ann-Sofie m. Pontus, Emma & Felix
har du framfört din oro till läkaren ?? De säger ju 7-10 dagar innan pga att barnen ska komma så nära datumet som mäjligt men inte innan. Jag förstår precis hur du känner, man vill ju verkligen inte att det ska hinna hända något innan. Så att det inte blir nåt riktigt pl.snitt.
Jag läste om ditt repotage på aftonbladet, måste säga att jag tycker att du har varit jätte duktig. Grattis !
Hoppas allt går bra för dig, lycka till !
Kram Ann-Sofie med 3 snitt. (1 akut + 2 planerade)
 

Ja jag

Skrivet av  Mia m Athena o Cassandra + snitt 28/6
pratade om det vid samtalet jag hade med läkaren på SÖS. Hon sa att eftersom jag snittats båda ggr tidigare och ej fött vag så är risken att jag startar för tidigt liten. Men första ggn så låg jag 60 timmar på förlossningen innan jag akut snittades, och då var jag öppen till hälften.

Tack för grattiset, men nu har jag bara -20 kilo på vågen, jag har lyckats gå upp 20 kg denna graviditet. Men jag ska ner igen!!
 

Jag med

Skrivet av  Carolina bf 1/6 m snitt 25/5
fick min snitttid 5 dgr innan bf nu med 3de barnet, jag ska snittas på DS nu på Tis och jag har också haft en del "känningar" . Mitt förra snitt gjorde dom 10 dgr innan bf på sös och då hann jag inte m några sammandragningar.
 

oj

Skrivet av  Ann-Sofie m. Pontus, Emma & Felix
det är ju imorgon, vad mysigt....lycka till !!
 

Jag snittades 16 dagar innan bf på HS!

Skrivet av  Frida m Alexander
Undrar varför det är så olika!!

Frida m Alexander