Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Akut kejsarsnitt !!!!

Skrivet av jenny
Jag fick barn för ett år sen, men kommer fortfarande i håg min hemska förlossning. Jag började stört blöda i v.36.ringde ambulans och väl framme vid sjukhuset så konstaterade dom att moderkakan hade lossnat . som tur var gick allt bra o jag har en frisk pojke i dag. är det någon som har varit med om samma sak???
Svar på tråden: Akut kejsarsnitt !!!!

samma sak!

Skrivet av  Jenny.A
Min dotter som föddes med ur-akut snitt är också 1 år nu, och är frisk och pigg.
Jag blödde aldrig utåt, utan fick otroliga smärtor i stället. Åkte in fort och blev snittad bara några minuter innan det skulle varit försent. Josefine var livlös när de tog ut henne, men hämtade sig ganska snabbt.
Allt blod från moderkakan som hade lossnat nästan helt, hade samlats i livmodern, och hon hade svalt mycket av det.
maila gärna om du vill utbyta erfarenheter.
[email protected]
 

En till

Skrivet av  Maria
Jag fick magont en natt i december 1996 men på morgonen bestämde jag mig för att åka till jobbet ändå.
Hela dagen hade jag ont, hade svårt att andas och åkte till slut hem där jag började kallsvettas och fick fruktansvärda smärtor i magen. Ringde in och blev ombedd att åka in omedelbart. Blödde dock inget.
De satte CTG på mig och upptäckte att hjärtrytmen stack ner till 20 från 160 och då slet de av CTG och skrek "Vi måste snitta" från det ögnblicket tog det max 15 minuter tills min son var född. Jag blev nedsövd. Askgrå och livlös, men de fick igång honom ordentligt.
Jag har fortfarande inte riktigt kommit över detta ännu och det tog mig drygt två år innan jag överhuvudtaget kunde tänka på det utan att börja gråta.
Nu är jag gravid igen i femte månaden och hoppas innerligt på ett planerat snitt, då jag är livrädd för att inte få vara med denna gång (kanske mitt sista barn?) och ta emot mitt barn.
Har många gånger efterlyst någon i samma situation som jag, utan resultat.
Jenny A, jag mailar dig.
Kram!
 

Precis som du!

Skrivet av  Jessica
Hade inte ont innan men kände mig lite konstig. Gick och la mig på sängen och kände hur det knäppte till och hur det bara rann ut varm vätska, trodde vattnet gått. Jag ryser fortfarande vid tanken när jag tar upp handen och ser allt blod. Täcke,bäddmadrass och ner på den rickta madrassen på en minut. Jag ska inte dra hela historien, den blir lååång. Har nu en 8mån go och gla kille. Mejla gjärna mej så kan vi berätta mer!
[email protected]
 

oj, skrev fel!

Skrivet av  Jessica
Skrev fel adress innan om någon av er skulle vilja prata lite mer. Rätt adress [email protected]
 

Artiklar från Familjeliv