Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

blev snittad 18/8...

Skrivet av bodil & alexander & ludwig
...med planerat snitt! det var en helt underbar upplevelse! trots att bedövningen släppte till viss del! *ler*

efteråt så sa läkaren att min livmoder var något förtunnad! sen nu när jag tittar i förlossningspapprerna så står det:

uterusvägg: framvägg: tunn på medellinje

är det nån som vet vad som menas med det?

läkaren sa inget om att jag inte skulle få skaffa fler barn. men kan det vara en risk att göra det om det är tunnt på livmodern? inte för att vi planerat fler... men man vet ju aldrig! *ler*

tänkte fråga på mvc när jag ska dit på återbesök men jag är ju lite nyfiken å vill veta nu! *ler*

är medellinje snittad första gången och valde att bli det denna gången oxå!
Svar på tråden: blev snittad 18/8...

Jo, men...

Skrivet av  Nissa, Rebecka dec02 + snitt 28/9
... även om de går in i medellinje i huden (och musklerna) så går de in på tvären i nedre delen av livmodern. Men fråga rakt ut vad det innebär för just dig och ev. framtida graviditet!
Skönt allt gick bra!
 

Grattis!!

Skrivet av  Pilla med Ludvig 23/4-04 och brorsorna (4snitt)
Till Ludwig! Jag har också en Alexander och en Ludvig fast med v. ;O)

Jag tycker att du skall be att få komma till läkaren som utförde snittet och få förklarat för dig vad som menas. Om de rekomenderar dig att inte skaffa fler barn i framtiden borde det klart framgå. Min läkare sade nu redan under operationen att hon inte rekomenderar fler graviditeter i denna livmoder pga den var tunn. (mm) Be att få boka in ett återbesök så får du klarhet. Det är jobbigt att inte veta.
 

Först och främst...

Skrivet av  Annika med Nelly och Maya
ett stort grattis!!! Vad skönt att allt gick bra och att du fick en fin förlossning. Visst är det en fantastisk upplevelse med planerat snitt! Låter dock lite läskigt med bedövningen! Ang. tunn livmoder så står det i min journal från senaste snittet att livmodern är tunn under det gamla ärret. Trots detta har ingen sagt något om att jag inte skulle få lov att få fler barn. Det enda som kommenterades var att det måste bli snitt även nästa gång. Nu planerar inte vi fler barn men vem vet? Tror att det trots allt ska ganska mycket till för att man ska få "barnförbud" men fråga du en extra gång på MVC.