Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

känns det när dom

Skrivet av silvie
sätter in katetern? Ush det låter väldigt obehagligt el det känns knappt??
Svar på tråden: känns det när dom

Inte värre än och få en spruta

Skrivet av  Lillith76 (Linda m. Tova, Loke & Viggo)
tycker jag...obehagligt men inte ont.
 

man får bedövningssalva i urinröret

Skrivet av  mandelblomman
det är lite obehagligt ja...men det ska inte göra ont.
På en del ställen kan de sätta den efter att du fått bedövning lagd på operation.
 

Om jag ska

Skrivet av  Mia m Athena00 Cassandra01 Simona04
vara ärlig så är det vad jag tyckte var jobbigast med hela förberedelserna.
Man får bedövningssalva, och det gör inte jätte ont men det är ruskigt obehagligt.
Mitt tredje snitt så fick jag katetern EFTER ryggbedövning, och då känner man absolut INGET!!
På SÖS så har dom det som standard nu, att sätta katetern efter bedövningen.

Du kan ju alltid be om att få den efter bedövning om du känner oro inför det.

Lycka till!
 

ja!!!!

Skrivet av  silvie
det ska jag nog göra, jag tycker det känns väldigt obehagligt , kommer nog inte vilja låta dom gå ner där.. usch jag hoppas dom vill sätta den efter jag fått bedövningen.. tror du dom gör det?
 

När ska du

Skrivet av  Mia m Athena00 Cassandra01 Simona04
snittas och var?
Ta kontakt med dom och berätta om din oro.

Kram
 

malmö, mas , om 2 v

Skrivet av  silvie
det verkar som man upplever det olika, vissa tycker det känns inte.. vet inte varför jag har hängt upp mig på det egentligen, men lite obehagligt låter det iallafall
 

Inget

Skrivet av  stina bf i höst
Jag tyckte inte det kändes nåt speciellt, möjligtvis att det brände till en sekund om jag ska ta i, men det är absolut inget du behöver fundera över i förväg! Jag hade tankarna på annat så jag tänkte inte så mycket på vad barnmorskan pysslade med.
Oroa dig inte!!! Slappna av o låt barnmorskan jobba, dom är försiktiga o kan sitt jobb.

Lycka till!
 

Har inte känt något!

Skrivet av  Nissa, Rebecka dec02 + snitt 28/9
Jag har haft kateter 3 gånger och det som känts obehagligast är nog att ha en annan människa som gräver runt i underlivet. Alltså mer psykiskt jobbigt. Men jag har inte tyckt att det gjort ont, varken vid insättning eller uttag.
Hos oss sätter de inte in katetern efter spinalbedövningen, pga risken att man blir alltför kissnödig innan dess. Man får ju en massa dropp innan de sätter spinalen. Men fråga kan man ju, om man är orolig!
 

Som sagt

Skrivet av  Gia med Alvin
får man bedövningssalva och tydligen är det väldigt olika hur man upplever det. Jag tyckte inte att det var värre än en vanligt gyn-besök.
 

för mig var det

Skrivet av  jag
obehagligt men inte just att sätta in den utan att ha den. Kissnödig hela tiden utan att få kissa på toa.

Men det glömmer man efter ett tag. Sen ett par timmar efter snittet ville de att jag skulle behålla den på men jag ville inte det. "kravet" för att de skulle ta bor den var att jag kunde gå på toa själv och jag kämpade lite för att visa att jag kunde det!
 

Artiklar från Familjeliv