Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Mat och dryck innan och efter snittet

Skrivet av Caroline snitt 14/9
Hej! Jag har ett planerat snitt den 14/9 pga föreliggande moderkaka. Snittet ska göras på morgonen och jag ska vara fastande from 18.00 dagen innen. Men jag undrar om man får dricka vatten efter att fastan börjat. Sedan undrar jag när ni fick äta och dricka efter snittet och vad man får äta resp. dricka.
Kram/Caroline
Svar på tråden: Mat och dryck innan och efter snittet

Klockan 18???

Skrivet av  Angeliqua m. Hanna -02 & Theo -04
Min fasta började klockan 24:00, när fastan börjat får du inte äta lr dricka någonting det är för att magsäcken ska vara tom när du opereras. Min BM sa att jag kunde skölja munnen med vatten om jag blev alltför törstig, det var väl inte direkt rikslarm om några droppar skulle leta sig ner i strupen.
Efter snittet fick jag både mat och dryck så fort jag kommit upp från uppvaket (i form av den berömda firarbrickan)...var då rejält hungrig så den slank ner rätt snabbt ;)
 

Min fasta började vid midnatt

Skrivet av  Gia med Alvin
och eftersom mitt snitt gjordes klockan 10 fick jag dricka max ett par glas vatten fram till 6 på morgonen.

Mat efteråt fick jag äta när det kändes bra. Inte lunchen, men kvällsmaten åt jag. Det var väl vid femtiden och vi kom ner till BB klockan ett ungefär.
 

Artiklar från Familjeliv