Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Fråga till nån Bm ang graviditet?

Skrivet av Nojjig
Hej!

Jag har fått två barn med kejsarsnitt med 13½ mån mellanrum. Yngsta är nu 8 mån. Har haft lite mellanblödningar, klarröda men tänkt att det nog beror på Cerazette. Har haft två menstruationer, tror jag!

Känner en tyngdkänsla i nedre delen av magen och just det området är hårt. Gjorde gravtest i juli men det visade negativt. Var osäker på mensen, trodde jag haft mens 19 juni och sedan inget mer. Har inga grav.symptom alls som jag haft de andra gångerna med illamående t ex. Är trött men det är väl inte så konstigt med två så små barn?

Har försökt känna efter livmodern när jag ligger men tycker det är svår. Har en gång känt som "fladder" och någon gång som en liten sammadragning. Då blev det hårt snett till höger i nedre delen av magen.

Känner mig förvirrad! Om testet jag gjorde i juli (några dagar INNAN förväntad mens som inte kom då heller) skulle visa fel så är jag ju i v 12 eller nåt nu.

Det känns otroligt långsökt att jag skulle vara gravid då jag inte missat någon Cerazette och vi kört med avbrutet samlag. Ändå gnager tanken vidare! Funderar på att testa en gång till men var helt säker på att jag hade mens för ett par veckor sen så... Usch vad svamligt det blev! Vad skulle en Bm råda mig till?

Kan livmodern kännas hård pg a de täta kejsarsnitten?
Svar på tråden: Fråga till nån Bm ang graviditet?
Inga svar finns

Artiklar från Familjeliv