Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Fel läkare...

Skrivet av Nissa, Rebecka dec02 + snitt 28/9
Nu har jag fått veta vilken läkare som kommer utföra snittet och givetvis är det en som jag känner att jag inte fått någon bra kontakt med. Jag har visserligen bara träffat henne någon gång i samband med en sjukskrivning, men första kontakten kändes inte så bra... Hon kommer från Polen (?) och pratar bra svenska, även om det är lite brytning, men det känns som hon har lite (nu kommer alla mina fördomar fram) "öststatsattityd", dvs lite opersonlig översittarstil....
Hon är säkert duktig och vet vad hon gör, men som den kontrollmänniska jag är så vill jag att läkaren berättar vad hon gör under hela snittet. Hoppas hon kommer ha förståelse för det!
Svar på tråden: Fel läkare...

Nissa, Rebecka dec02 + snitt 28/9 !

Skrivet av  Sophie med Lucas 030317
Du ska möjligtvis inte snittas i Malmö? Jag träffade nämligen på en läkare där som stämmer överrens med din beskrivning och hon fick mig att gråta på inskrivningen. Som väl är så var det inte hon som skulle snitta mig, jag sa till dem att i så fall så kommer jag inte...:-)
 

Nej, det ska jag inte! *ler*

Skrivet av  Nissa, Rebecka dec02 + snitt 28/9
Då finns det tydligen fler läkare som hon...
Alltså, jag tror säkert att hon kan sitt jobb, det känns bara så himla tråkigt att det inte blir någon av dem som jag faktiskt känt att jag trivs med!!!
Hoppas bara att det blir "rätt" barnmorska! ;)
 

Artiklar från Familjeliv