Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

ryggbedövningen gör sprutan ont? hur långt ska den

Skrivet av silvie
in? jag ska snittas snart och börjar undra om jag kommer kunna sitta still när dom ska sätta in bedövningen-och katetern för den delen- Pinsamt..
Svar på tråden: ryggbedövningen gör sprutan ont? hur långt ska den

Spruträdd

Skrivet av  Susanna med Tova 13/8-03 + bf 31/10-04
Jag är extremt sprudrädd och väldigt känslig för sprutor, men jag tyckte inte det var så farligt. Att sätta katertern var mest obehagligt och spinalbedövning kändes som ett myggbett.
 

håller med...

Skrivet av  Pia m Emelie -03 & bf 3/3
...Susanna. Jag är också rädd för sprutor, och jag ska väl erkänna att jag var nervös när jag skulle få bedövningen. Men tack vare sköterskor och min man som höll mig i handen så gick det riktigt bra. Man vet ju vad som väntar, ett litet barn!
Katetern tycker jag var lite otrevligt att få ditsatt, men det är ju samma sak där, man tänker ju på ett helt annat sätt när man ligger där och väntar på att få en bebis.
Det går nog jättebra,
lycka till!
 

Ingen fara

Skrivet av  C med tvillingarna
Låter kanske fånigt...jag är spruträdd och var supernojig men måste säga att det gjorde mer ont att få kanylen i handen satt än något annat. Be att få Emblakräm på innan så känns det inte alls lika mycket och be att de sätter katertern efter att bedövningen har tagit så känns inte det heller. Lycka till
 

Det gjorde ondare när de

Skrivet av  Totten+son12/9-03
gav mej akupunktur i huvudet ca 12 timmar tidigare. Det var inte så farligt som jag trott. Man tror så mycket saker innan det händer.. Låter klyshigt, men är sant. Jag andades lungt och fick jätte fin hjälp av läkarna o personalen. Lycka till!
 

isigt

Skrivet av  Lena Waltham Cross
Det kanns som is tycker jag, men det gor inte ont. Inte som TBC iallafall
 

Artiklar från Familjeliv