Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

YES! Jag fick mitt snitt beviljat! (långt)

Skrivet av Lallex (Nervis)
Men jag fick verkligen stå på mig. Läkaren var inte direkt trevlig och hon hade gett sig 17 på att övertala mig till en vaginal förlossning.
Hon propsade b la på att de skrivit fel i min journal och viftade lite vagt med muspekaren på skärmen men då drog jag fram min papperskopia. Hon hävdade dock bestämt att man skrivit fel och sa att min ruptur inte alls var särskilt stor (!!?? hon gjorde ingen undersökning på mig!!??) och att jag blött hela 3 L vid förra förlossningen när jag i själva verket bara blött 300 ml.
Hon ansåg att det inte alls är säkert att man går sönder igen men då KRÄVDE jag att hon skulle garantera att så inte blir fallet och det kunde hon givetvis inte göra. Man undrar om hon själv skulle våga riskera att bli analinkontinent om hon befann sig i min situation, skulle inte tro det...
Hon ville också att jag skulle "presentera" alla nackdelarna med ett snitt och visst kunde jag väl det, var så god .
Till slut gav hon med sig med orden:
- Tja du verkar ha bestämt dig för ett snitt så jag har väl inget val.
Så lyfte hon på luren och bokade in mig den 26:e oktober!!!
Vägrade visa hur glad jag blev utan jag bara tackade och gick. Däremot kunde jag inte hålla mig när jag väl kom ut i korridoren utan då blev det en lite segerdans och ett glädjetjut :-)

Alltså, jag var enormt nervös innan jag kom dit men väl på plats så var det som om allt bara försvann och jag blev i stället jättelugn. Kunde argumentera utan att brusa upp eller hamna i försvarsställning, något jag är säker på hjälpte till.

Det känns sååååå enormt skönt att bara kunna slappna av de återstående 6 veckorna, nu har jag äntligen fått som jag ville!

Till er som ska gå igenom samma sak och framför allt Jenny med bf mars/april-05: stå på er och ta ingen skit!!!

Många kramar
Lallex a.k.a Nervis
Svar på tråden: YES! Jag fick mitt snitt beviljat! (långt)

*G*R*A*T*T*I*S*

Skrivet av  Tea m Tös 0211 & Påg 0312
Jätteskönt att du nu kan slappna av och njuta resten av graviditeten!

Önskar dig lycka till med snittet och har bara positivt att säga om mina två planerade snitt. Det kommer att bli en fin upplevelse!
 

TACK och supergrattis!

Skrivet av  Jenny bf mars/april 05
Jag fick nytt hopp av att läsa ditt glada inlägg!

Jätteglad för din skull!!!

Länktar tills den dagen jag kan dansa "segerdans" för den dagen SKA komma!

Stort grattis till dig! Förstår att du är glad!
 

Gratulerar!

Skrivet av  politisk vilde, bf 28/12
Önskar också lycka till på snittet!
 

Tack :-)

Skrivet av  Nervis
för era gratulationer!

Kramar
Lallex/Nervis
 

Oj va skönt...

Skrivet av  Pia m Emelie -03 & bf 3/3
...vad bra att du stod på dig. Jag hade nog börjat gråta om min läkare sagt så till mig.
Lycka till...tusen kramar till dig & magen!
 

Tusen tack Pia!

Skrivet av  Lallex
Jo, jag blev som sagt alldeles lugn när jag väl kom dit och VÄGRADE ge med mig!
Så nu ser jag fram emot inskrivningen den 21 oktober och sedan mitt hett efterlängtade snitt den 26:e.

Kramar tillbaks!

Lallex/Nervis
 

Artiklar från Familjeliv