Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

sammanväxtningar efter snitt ?

Skrivet av Anonym
Jag har snitats 2 gånger senast maj 01. Nu sedan dec 03 har jag haft ont i buke & sidorna, har även haft svårt att kissa men är kissnödig jämt, håller jag mig och ska kissa så kommer det nästan inget, kissar jag så blir jag kissnödig igen efter ca 15 minuter. Nu undrar jag om det kan finnas sammanväxtningar som sitter fast runt urinblåsan som trycker på ? sa detta till läkaren men han sa att sammanväxtningar kan man inte ha. Jag har fått medicin mot urinledarinfektion och ätit detta 3 månader men är itne riktigt bra. Läkaren kan inte göra något mera. Jag bor på liten ort så någon annan läkare finns inte.


Svar på tråden: sammanväxtningar efter snitt ?

va?

Skrivet av  zahra m Felicia 7/7-00 Jakob 22/1-04
vad menar han med att sammanväxtningar kan man inte ha, *förbryllad*. Om han menar att urinblåsan inte kan växa fast så kan jag inte utala mig, men menar han allmänt att man inte kan få sammanväxtningar efter snitt så vet jag inte vad det är för en läkare. När jag gjorde mitt andra snitt så fick de kalla in en läkare till för det var så mycket sammanväxtningar. Vi är många fler här som kan vittna om det. Kan du inte få tag i någon annan läkaren någon annanstans? Hoppas du får hjälp.

Kram Zahra
 

Sök en annan läkare

Skrivet av  Mallan
för en "second opinion"! Är din läkare gynekolog? Nej, sök en annan läkare på Kvinnokliniken närmast dig!
 

Det låter ungefär som för mig..

Skrivet av  Mia
Jag har haft tre snitt. Och jag har fått hemska sammanväxningar iomed snitten. Nu _vet_ jag att min urinblåsa är sammanvuxen, och jag känner mig ofta kissnödig, och får lätt ont när jag är för kissnödig. Jag har även ont när jag går på toaletten och tömmer blåsan. Det börjar göra ont när jag har "hälften" kvar att kissa + sedan en bra stund efter det att jag är klar.

Tycker absolut du ska söka annan läkare!!!

Kram
 

Vem fick du hjälp av?

Skrivet av  Anonym
Hur fick du reda på att du hade sammanväxtningar ? kan man se detta på röntgen ? eller ska man begära titthålsoperation ?
Är du bra ?
Jag funderar att skaffa ett till barn men vet ej om mna måste vara bra från detta innan man blir gravid.
 

Min..

Skrivet av  Pilla med Ludvig 23/4 och brorsorna (4snitt)
.. urinblåsa var sammanväxt med snittärret upptäckte de vid fjärde snittet, så visst kan det vara det. Jag hade dock inga problem av det. Jag säger som tidigare talare: sök läkare. Du skall inte gå med besvär.
 

tack för alla svar

Skrivet av  Anonym
Tack för svar, jag ska kanske begära titthålsoperation eller någonting annat där man kan se sammanväxtningar.
 

Artiklar från Familjeliv