Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Någon som nekats snitt i GBG...

Skrivet av Freja m Albin + bf 28/3
...och som valt Varberg istället? Är mycket intresserad av era upplevelser. Varför blev ni nekade i GBG? Blev ni sedan snittade i Varberg? Är ni nöjda med Varberg?
Svar på tråden: Någon som nekats snitt i GBG...

Min kompis

Skrivet av  Kompis
som jag skriver om nedan gjorde just så. Jag tror att hon var nöjd med det mesta. Många är nöjda med Varbergs förlossningsvård överlag verkar det som.

Vet inte riktigt hur det blev Varberg, men hon hade (2002) inga större problem med att få sitt snitt.
 

Inte riktigt,

Skrivet av  Malin m Neoline och Timothy 8/6
men om jag hade blivit nekad snitt här hade jag fått en remiss till Varberg av en annan läkare... Nu behövdes det inte, jag fick till sist mitt snitt i Gbg. Däremot har jag gjort ett akutsnitt i Varberg. Jag var hur nöjd som helst med personal och omvårdnad. Det blev lite komplikationer med min dotter efter ett par dygn, så vi blev flyttade till Halmstad, men personalen på Varberg var jättebra och stöttande. Kan starkt rekommendera det sjukhuset faktiskt. Jag hade gärna åkt dit den här gången också, men ville inte åka så långt bort med tanke på att vi har en 2-åring...

Till den första frågan, som jag ju slapp, snittläkaren här i Göteborg var väldigt negativ och talade om alla problem och risker med snitt. Eftersom jag hade ett snitt sen innan fick jag till sist igenom mitt önskemål, men hade jag varit förstföderska hade jag inte fått snitt.