Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Steristrips och glipa i sår...

Skrivet av Tiz
Jag snittades den 16/9. Jag har fortfarande kvar mina steristrips och försökte idag ta bort dem. Men såret glipar fortfarande. Ska det vara så eller ska jag köpa nya steristrips och försöka tejpa själv? Såret ser rent ut men kan det bli infekterat om det glipar?
Svar på tråden: Steristrips och glipa i sår...

Om

Skrivet av  catrin77 - snittad
såret glipar en bit så ska du inte ta bort striparna!
Försök gå ner till din mvc o träffa en sköterska som kan hjälpa dig med att ev. byta ut striparna om det behövs. Men låt glipan läka igen så bra som möjligt, och försök skydda dig så mycket som möjligt mot infektion. Jag fick en stooor glipa som tog lång tid på sig att läka, och har idag mycket ful ärrvävnad där.
 

Tack!

Skrivet av  Tiz med Ville
I morgon ska jag kontakta mitt mvc så får de hjälpa mig. Tack igen =)
 

Hade också glipa

Skrivet av  Helena m 5 snitt
men fick svaret av läkaren att sår läker innifrån och ut därav glipan som kan bli är att det inte läkt fullt ut. Låt en sköteska byta Steristripsen om du ska byta.
 

Ringde MVC

Skrivet av  Tiz
och de hade tid att ta emot mig den 14 oktober!!??? Men hallå? Vart i hela friden ska jag gå? Ingen vill ju veta av en.. Ringde VC och de hänvisade till MVC. *arghh*
 

Då går du

Skrivet av  Helena m 5 snitt
till bvc och visar upp det där eller kontaktar distriktssköterskan på din vårdcentral och säger vilken förbaskat skitdåligt om tider det finns och att du ska få vänta så länge är inte möjligt... grrr
 

Ring till det BB

Skrivet av  Sophie med Lucas 030317
där du snittades och beskriv situationen. Kanske någon BM där kan hjälpa dig.
 

De hänvisar bara till MVC :/ *imt*

Skrivet av  Tiz
 

Artiklar från Familjeliv