Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

sammanväxtningar efter snitt ? långt

Skrivet av Anonym
När jag fick undersökning för urinledarinfektion så var jag till både urolog och gynekolog. Fick medicin hos urologen men gynekologen sa att det var inget fel. Har pratat med gyn idag och de kunde inte hjälpa mig mera, jag kunde få ett återbesök senare men än var det för tidigt, det är gynekologen som avgör om man ska få operation men de brukar inte göra något åt sammanväxtningar, man får leva med smärtan. Men i alla fall nu nästa vecka ska jag på tarmröntgen ( fick detta av distriksläkaren så att jag skulle bli lugn !!! )Har dock inga problem med tarmen.
Får se efter detta hur allt går. Jag får säkert leva med smärtan.... Tänker nu i vinter försöka bli gravid så får se hur det går med urinblåsan då ( sist fick jag i 6:e månaden åka akut och få kateter då jag inte kunda kissa )... fortsättning följer
Svar på tråden: sammanväxtningar efter snitt ? långt

Min urinblåsa var sammanväxt..

Skrivet av  Lisbeth m Tove -01 o Hannes 031016
med livmodern efter första snittet - det förklarar varför jag fick springa på toa var 45;e minut-varje timme dygnet runt under nästan hela min graviditet..

Pga av detta rekommenderade läkaren mig att inte skaffa fler barn pga risken för att ytterligare ett snitt skulle skada urinblåsan allvarligt...

Så nog kan man råka ut för sammanväxningar...

Hoppas du akn få utrett vad det är som förorsakar dina besvär..

 

Artiklar från Familjeliv