Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Stum mage

Skrivet av Anonym
Nu är det sju månader sedan jag snittades.
Svar på tråden: Stum mage

Ooops!

Skrivet av  Anonym
Det var inte meningen att skicka redan...

Det är sju månader sedan jag snittades. Jag har tappat alla graviditetskilon, och har numera bara den (lilla men dock) övervikt jag hade innan, dock omfördelat så att mer sitter just på magen.

Det är väl iofs inte så konstigt att kroppen inte är sig riktigt lik, det hade jag inte trott att den skulle vara. Men det jag tycker är lite skumt är att magen är så stum. Min tjockismage förut var ju mjuk! Det känns som om livmodern fortfarande är ganska stor, lite mindre än en handboll. Ungefär som i början av graviditeten.

Har faktiskt funderat på om jag är gravid igen, men jag har ju inga andra symtom (och eftersom lusten har pajat är det länge sedan vi hade kunnat göra några barn, magen borde vara större i så fall...)

Varför är min mage så stum? Nån som vet?

(och när jag ändå frågar: hur länge kommer det att strama i snittet när jag behöver gå på toa?)
 

Nu är jag inget proffs...

Skrivet av  Gia med Alvin
...men om livmodern känns så stor skulle jag nog misstänka att jag var gravid i alla fall... Har den varit så stor hela tiden och vad sa i så fall din BM på efterkontrollen?

Jag snittades för 3 mån sedan och magen är bara fläskig, livmodern har återtagit sin rätta form, detta redan på efterkontrollen 1 månad efter snittet.

Strama i snittet har det aldrig gjort på mig, så det har jag inget svar på.

Stum är min mage och det vet jag att det kan hålla i några månader, vet inte hur många dock...
 

Artiklar från Familjeliv