Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Var läggs snittet

Skrivet av *på besök*
när man snittas? Är det precis ovanför håret eller en bit ovan det? C:a hur stort (långt) är det?
Svar
Beror på...
...om det är ett bikinisnitt (Pfannenstiel) eller ett s.k. Starksnitt ( samma som tvärsnitt enl. Cohen).
Starksnittet sitter lite högre upp än ett bikinisnitt, men jag har ett sånt och mitt sitter väldigt långt ner. (Precis ovanför pälsen, och SÅ mkt päls har jag inte=)
Mitt snitt är 17 cm långt, och väldigt snyggt tycker jag. Det är 8 mån gammalt, men syns knappt.
Däremot har jag fortfarande känslolösa områden på magen, men det är inget som stör mig.

Kram, L
Skrivet av  En "kejsarinna"
Hejsan!
Mitt ligger precis ovanför "håret" och man ser det inte för det har blekt väldigt fint, det är 2½ år gammalt!

Men om barnet ligger väldigt högt så brukar man lägga snittet från naveln och nedåt, dom ärren brukar oftast bli fulare!
Skrivet av  ...
starksnitt
Jag har ett starksnitt som ligger ca 5 cm ovanför håret och det är ca 19 cm långt. det är ganska ljust just nu och kanterna går knappt att se. Ärret är 13½ månader gammalt.
Skrivet av  Susanna med Tova 13/8- 03 + bf 31/10-04
Precis nedanför håret *imt*
.
Skrivet av  Ina
Nedanför eller ovanför
håret, beror väl på hur hårig du är :)
Skämt åsido. Det läggs längst ner längs livmoderkanten, precis ovanför blygdbenet. Jag snittades för ett år sedan och det syns ingenting idag, eller jooo kanske om man synar väldigt noga att det är en vit smal rand som är ärret...
Skrivet av  Stina
Tack för svaren!
Nu ver jag lite mer :)
Skrivet av  *på besök*
mitt snitt
Mitt snitt är 18 cm långt och lyser fortfarande rött fast jag snittades i jan-04.
Känslen har däremot kommit tillbaka.
Jag tyckte det var jätteläskigt att känslen försvann runt snittet.
Skrivet av  snitt-jan-04
Beror på hur högt man har hår såklart! :-)
Mitt är ovanför "hårfästet". 14 cm långt! :-)
Skrivet av  Gia med Alvin