Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Varför man blir gasig och har ont av snitt är:

Skrivet av ...
För när man öppnar en buk så blir tarmarna förlamade och stannar upp.
Det är därför man blir gasig, vilket kan vara väldigt väldigt smärtsamt.

Måste bara berätta när jag snittades med katastrof snitt och hade jääääte ont i snittet efteråt eftersom dom skar av musklerna.

VARNING, inget för kräkmagade....

Det var 3:e dagen och hade inte varit på toa och kunnat gjort nr 2, inte en fis hade kommit ut och jag hade skiiiiit ont i magen.
Min sambo stod på knä framför mig för att sätta på mig dom sexiga trosorna man får på bb....och då kommer en sådan braaaaaaaaaakis, jag lovar....den var säkert 2 min låååång.........*s*! Den var så skön att jag grät och skrek: JJJJJJJJAAAAAAAAA....men inte min sambo direkt...han tyckte det var det äckligaste han hade varit med om....han stod ju på knä framför....., och han var ju tvungen att fortsätta sätta på mig trosorna och bindan för jag blödde ju.....!

Tur att man hade varit ihop länge....
Svar på tråden: Varför man blir gasig och har ont av snitt är:

hehe *skrattar*

Skrivet av  Åsa m A-02 E-03
Ja, visst är det tur att man hängt ihop ett tag! ;)

Bm sa till mig att jag_måste_fisa om jag kände att det var på gång, det spelade inte någon roll om så kungen var inne på rummet!! Tur att han inte kom på besök. ;-)
 

*fnissar*

Skrivet av  Mama-Kriti
Ett tips för gasiga magar är att nån vecka innan snittet (om man ska snittas planerat) börja äta Dimetikon (Minifom) som säljs receptfritt på Apoteket. Slår sönder gasbubblorna och gör livet betydligt enklare och trevligare efteråt. =)
 

Hehe!!!

Skrivet av  Annika med Nelly och Maya
Tack för ett gott skratt! Vet precis hur det kan kännas!
 

*S*!!!!

Skrivet av  Lallex
Sitter här och skrattar så jag skakar, hjälp vad komiskt det låter! Som du skrev: tur att man varit ihop ett tag!

TACK för dagens skratt!
 

Känner igen mig! *s*

Skrivet av  Ina
Hade liknande uplevelse på BB och var sååå glad att jag var ensam på salen (minus stackars sambon då men honom skickade jag ut när det blev för jobbigt.

Är inte pryd av mig men har MYCKET svårt att brakfisa inför andra...

 

Jag läste upp ditt inlägg för min man...

Skrivet av  Nissa, Rebecka dec02 + son 28/9
... och han verkade mycket lättad att jag fick medicin mot gaserna! *skrattar så tårarna rinner*
tack för att du delade med dig!
 

*asg*

Skrivet av  Gia med Alvin
haha, stackars kille. Men jag fattar att du ar glad! :-)
 

minns o garvar gott

Skrivet av  mandelblomman
hur jag o min nyfunne rumskompisvän på BB pruttade för glatta livet o fnissade som två barnsliga 8 åringar åt vårat pruttande!

Nog den enda gången i mitt liv jag fisit så inför människor jag inte känner, gör det inte ens inför människor jag känner!
 

Hade kanske tur

Skrivet av  Ylva med Tyra 040426
men jag hade inga sådana problem alls efteråt, men då kanske man ska vara beredd på det till nästa gång, låter ju onekligen lite kul faktiskt...
 

*asg*

Skrivet av  Lena
Dagens skratt, jag har tårar i ögonen härborta...

Jorå minns precis lyckan över att kunna fisa :).
 

Artiklar från Familjeliv