Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vill ha snitt igen

Skrivet av Blivande två-barnsmamma
Fick snitt med mitt första barn då jag var vansinnigt rädd för förlossningen. Kunde gått igenom nästan vad som helst bara jag fick mitt snitt och slapp föda vaginalt.Kom tyvärr inte till Aurora förrän i v 33 p ga semestrar på BB och annat och fick då utan större problem snittlöfte.

Hade en fantastisk förlossningsupplevelse och är nu gravid igen.

Vill INTE gå igenom samma ångest som jag gjorde förra graviditeten när BM inte tog min rädsla på allvar utan vill i ett tidigt sked få snittlöfte så jag kan njuta av min andra (och förmodligen sista) graviditet. Varken orkar eller vill "kämpa och försöka" utan bara få förbereda mig och kunna ta mitt barn till mig när det väl kommer (kunde knappt ta till mig att jag var gravid förra gången, stängde av mig helt..).

Tror ni att det blir svårt? Hur är era erfarenheter vid andra graviditet om ni velat ha snitt igen?

Är så orolig och ledsen redan nu fast jag borde vara världesn lyckligaste..
Svar på tråden: Vill ha snitt igen

Kände som du

Skrivet av  Skruttan
när jag väntade mitt andra barn. Det blev akutsnitt med ettan och jag ville absolut ha ett planerat snitt andra gången. Tog upp det tidigt med MVC och efter 2 samtal med aurora på Karolinska Sjukhuset så fick jag en snittid. Jag fick tiden i början av maj och jag födde den 29 augusti. Så det var ju faktiskt i god tid tyckte jag då i alla fall. Dessutom så sa aurora redan från början på första mötet att ville jag ha snitt så skulle dom absolut inte hindra mig. Dom ville bara vara helt säkra på att jag visste vad jag gjorde. Så redan i början av mars så visste jag egentligen:)
 

Åh vad skönt!

Skrivet av  Blivande två-barnsmamma
Då blir det kanske inga större problem för mig. Jag snittades på SÖS och där var de också väldigt förstående och ville väl mest att jag skulle veta vad jag "gav mig in på", vilket jag ju gör nu efter att ha snittats en gång.

Tack för ditt svar!