Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

alltså.

Skrivet av mija
fasen vad jag mår skit över min förlossning.

jag hade inte så höga förväntningar men inte trodde jag att det skulle vara den värsta upplevelse jag varit med om.

kommer jag nånsin att kunna tänka på förlossningen igen utan att bli ledsen? det blev akutsnitt eftertretti timmars meningslöst värkarbete. öppnade mig inte till mer än fem cm.

nån som gjort akutsnitt och kan peppa mig ch berätta att det går över?

kram
mija
Svar på tråden: alltså.

Det finns ett nytt snack..

Skrivet av  AnKa
svåra förlossningar under käsliga snack där finns flera som varit med om jobbiga förlossningar som kan stötta.

Tiden läker sår men för att det verkligen ska gå över tror jag att man måste ta tag i det och bearbeta kanske behövs proffshjälp. Gör man inte det är risken stor att det dyker upp senare, tex vid nästa graviditet.
Kram så länge.
 

tack *springer dit!!* IMT

Skrivet av  mija
j
 

Samma här

Skrivet av  politisk vilde, bf 28/12
Det var bara värkar och jag öppnade mig till fem centimeter, precis som du. I fyra dygn hade jag värkar i stort sett hela tiden, sen hade jag öppnat mig till tre centimeter och efter värkstimulerande öppnade jag mig till fem centimeter, sen orkade bebisen inte längre och det blev snitt.

Jag fick kontakt med en kurator, som tyvärr inte var bra, men försök iallafall att få någon, kurator, psykolog etc. som du kan prata av dig med.

För mig var det första de här enorma värdelöshetskänslorna värst, det att jag inte "klarade av" att föda barn den "vanliga" vägen, det var värst. Samt att vi blev så nonchalerade upp på BB där vi låg. Senare hade jag mycket tankar kring att jag kanske hade kunnat föda normalt ändå "om inte", men vad hjälper det? Nu känner jag mest att det blev som det blev. Är gravid igen och har haft en hel del sammandragningar redan nu, något jag inte hade förra gången, så den här gången hoppas jag på att kunna föda den vanliga vägen om det går.

Min största hjälp fick jag från mailinglistan för kejsarinnor (för nu när du har fött med snitt är du kejsarinna!), som finns på kanalen.org Den rekommenderar jag varmt.

Hoppas du kommer på fötter snart. Det blir bättre.