Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ska börja träna...

Skrivet av AK
...på gym nästa vecka, och förhoppningsvis få lite form på min degklump till mage =)! Jag snittades i april och har inte tränat magen alls sedan dess, visst är det ok att börja nu? Är det något speciellt man ska tänka på?
Svar på tråden: Ska börja träna...

Ja

Skrivet av  stina med jättemage
det är bra att sätta igång nu! Det har gått lång tid så du behöver inte vara restriktiv med nåt. Konditionsträning (förbränning) är bra, gärna ex spinning för du jobbar mycket med magen då, men även step up, snabba promenader hemma mm. Du ska satsa på det du tycker är kul! Den bästa träningen är nämligen den... som blir av!

Styrketräning är superbra; lite lägre vikter med 3-4 set med vardera 12-15 reps. Värm upp med 20 min cykel/trampmaskin/löpband/roddmaskin. Avsluta med nedvarvning ex 10 min ganska snabb gång på löpband.

Jag tränar (annars) 3-4 ggr per vecka och varierar då mellan spinning, step och styrketräning. Promenerar hemma också med min make medan vi pratar om livets väsentligheter... Just variation och allsidighet är bra. Sliter också mindre på kroppen.

Jag ska föda om 3 veckor, men jag styrketränade anpassat tom augusti och det är bra för jag känner mig stark trots min höga ålder! Jag räknar med/hoppas kunna träna igen efter efterkontrollen (men kommer då att undvika situps i början). Efter mina hittills två snitt (blir 3) har magen fått lite överhäng som är "omöjligt" att få bort, men det är det ju förstås värt!!!

Gå till en av fystränarna på gymet så hjälper han/hon dig att nå ditt mål. Det är inget som kostar extra.
Börja med att komma igång med träningen tills den känns nödvändig och välbehövlig. Sen kommer du automatiskt att äta lite nyttigare framöver; det bara är så att träning har så många goda spin-offeffekter, därför är jag den första att gratta dig till att du tagit beslut att börja träna! Jag önskar så att alla tjejer börjar träna, främst kanske styrka eftersom vi generellt är svaga i bröstrygg och får då spända o onda nackar.

Önskar dig stort lycka till framöver!!!!!!!!!!!!!!!!
 

till mig sade de

Skrivet av  snitt-anna
att jag kunde börja träna efter 8 veckor! jag både springer, tränar aerobics och gör situps ett par gånger i veckan på gym . och jag snittades för 10 veckor sedan.
anna
 

Artiklar från Familjeliv