Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Infektion!

Skrivet av Linda m Melina-00 & Douglas 041012
Hej tjejer!

Idag är min lille Douglas precis 1 vecka gammal!
Han föddes med ett planerat snitt på KS och allt gick enligt planeran och hela upplevelsen var helt fantastisk!

Däremot står det nog inte riktigt rätt till där nere kring ärret...

Satt på gynakuten i fem timmar igår em/kväll efter att barnmorskan på BB tyckte att det borde kollas upp.
Området kring själva såret är jättehårt , det geggar gul-rödaktigt klet runt såret.
Jag hade förhöjt infektionsvärde så jag sattes på antibiotika. Läkaren försökte också att pressa ut lite mer gegg genom att tänja lite på såret , inte så trevligt...usch o fy!!
Men än så länge är tydligen såret för färskt för att det ska kunna gå att pressa ut gegget , självaförhårdnaden måste lägga sig lite så nu ska jag kontakta en distriktssköterska för att hon ska komma hem o tvätta , pressa ut gegg och lägga om såret varannan dag....
Usch , det här känns så jobbigt och trist , jag villju verkligen bara njuta i fulla drag av vårt lilla underverk som är helt fantastisk...

Är det någon annan här som har erfarenhet av de symptom jag beskriver och hur har det gått för ER??

Kan ju tillägga att jag inte alls burit tungt eller så utan snarare beror nog det hela lanske på mitt överhäng på magen som gjort att det liksom inte kunnat luftas ordentligt kring snittet - men vad vet jag???

Vill ju bli återhämtad snabbt nu så man kan börja känna sig som människa igen....

KRAM
Svar på tråden: Infektion!

Trist med strul efteråt!

Skrivet av  Åsa med Agnes och Edith
Har klarat mig från infektioner själv tur är. Förstår att ni bara vill njuta av lillkillen. Hoppas att det blir bättre snart. *kram*
 

Artiklar från Familjeliv