Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Aurorasamtal (går det bra att fråga här?)

Skrivet av Minnie m tvåan på väg
När i graviditeten brukar man gå på det? Är i början av v 13 nu, glömde fråga om tidpunkten när jag var på inskrivning. Är ju skönt om det inte dröjer för länge då jag har en hel del att bearbeta sen förra förlossningen.
Svar på tråden: Aurorasamtal (går det bra att fråga här?)

jag ska dit i v 20

Skrivet av  Kajsa
när jag ringde och bokade tid så ville de helst att jag skulle ha gjort stora ultraljudet så jag fick en tid veckan efter. Men hon sa även att om jag tyckte att det kändes alltför jobbigt och ville komma tidigare så gick det givetvis bra.

Ring och fråga och säg att du vill komma så tidigt som möjligt, borde inte vara någon omöjligthet.

Lycka till
 

Jag fick redan i v16

Skrivet av  Therese med 4
Snittlöfte och samtal..
 

v. 19

Skrivet av  jojja
precis som kajsa skrev, så fick jag en tid en vecka efter stora UL. Mycket spänd inför det!
Vill du prata mer så hör av dig!
[email protected]
 

Jag

Skrivet av  ºWideUngº
fick höra att de helst vill att man ska ha gått en 20 veckor eller så, men jag var där redan i v. *tänker* 15 tror jag det var.
Sa helt enkelt i telefon att jag mådde jättedåligt pga av min rädsla och inte ville vänta längre.
Fick träffa en kanontrevlig BM.
De säger ju även att man kan komma innnan man blir gravid så vill du dit innan ska det inte vara omöjligt.
 

Ca 2 mån innan beräknad

Skrivet av  Maria.K
förlossning. Det var väldigt sent för man hinner ju bli så nervös under tiden. Jag tog upp det här med förlossningsrädslan redan första gången på mvc på inskrivningen.
 

först i vecka 34

Skrivet av  mianna
fick jag gå på aurorasamtal, och snittiden fick jag bara 4 veckor innan beräknat bf. Jag tyckte det var jättesent. Men det fanns inga tider innan, det var "semesterperiod".

 

Jag fick gå dit i vecka 34

Skrivet av  Anna K med Flipp & Vendela
men det var efter att ha tjatat. Min BM tyckte att det räckte att jag kom dit i vecka 36. Föreslår att du försöker få en tid så snart som möjligt om du har mycket att bearbeta, jag har en kompis som fick komma redan nu i vecka 21 eftersom hon har så mycket hon måste reda ut.

Lycka till!
 

Jag började

Skrivet av  LillaIor
gå redan i v.6 första gången och sen 1 gång i månaden tills jag fick min snitttid då var jag i v.29 sen gick jag 2 gånger till innan snittet.
 

Artiklar från Familjeliv