Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Snitt nr 2

Skrivet av Solis
Jag snittades med planerat snitt för 15 månader sedan. I maj så ska jag få en till bebis. Är det svårt att få snitt igen? Min barnmorska sa att de inte tog hänsyn till att jag snittades första gången. Har verkligen ingen lust att föra vaginalt. Snittet gjordes på SÖS. Nån som har koll?
Svar på tråden: Snitt nr 2

Beror på

Skrivet av  Susanna med Tova 13/8-03 + bf 31/10-04
Det beror på varför du snittades första gången. Oftast finns det ingen anledning till att snitta andra gången bara för att det blev snitt första gången. Däremot kan det vara lättare att få ett beviljat snitt andra gången om man är snittad tidigare.
 

Här i Västra Götaland

Skrivet av  Loppan
är de grymt restriktiva med snitt även om man snittats med tidigare barn. Jag är gravid med barn nummer två, det kommer skilja 18 månader mellan barnen men det var inget skäl till att bli snittad igen så det blir att ge sig på en vanlig förlossning i vår, men det ska bli spännande att se hur det är. Jag är inte rädd för smärtan i sig, jag är mer rädd för komplikationer men enligt min bm så är vi snittade under väldig uppsikt under hela förlossningsarbetet och skulle det vara något som strular så är de inte sena med att snitta igen. Så har jag förstått det i alla fall.
 

Artiklar från Familjeliv