Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Är det svårare att bli gravid...

Skrivet av Längtar
efter ett kejsarsnitt?
Min flicka på 1,5 år(som är född med kejsarsnitt) blev till när jag fortfarande åt minipiller.
Har inte skyddat mig sedan hon föddes. Har aktivt försökt att bli gravid i fem månader.
Varför blir jag inte gravid igen? Det känns jättejobbigt!
Svar på tråden: Är det svårare att bli gravid...

Hej!

Skrivet av  Tea m Tös 0211 & Påg 0312
Nu kan jag bara tala utifrån min egen erfarenhet och då är det verkligen inte svårt att bli gravid efter snitt!

Jag blev gravid endast 4½ mån efter mitt snitt och det resulterade i att en liten pojke tittade ut samma väg som storasyster 13½ mån senare :0)

Jag började först med Minipiller men så började vi prata om att skaffa tätt. På min mans födelsedag den 16 mars tog jag sista minipillret och den 27 april testade jag positivt!

Hoppas det löser sig för er och att en liten flyttar in snart!
 

Grattis till tätisar!

Skrivet av  Längtar
Det skulle jag också gärna velat ha!
 

Tack så mycket!

Skrivet av  Tea m Tös 0211 & Påg 0312
Ja, det är mycket jobb men ännu mer glädje!

Håller tummarna hårt för att ni också får tätisar!
 

Nej

Skrivet av  Susanna med Tova 13/8-03 + bf 31/10-04
Första gången blev jag oplanerat gravid på en månad och andra gånegn tog det 5 menscyklar varav den sista var enda gånegn vi träffade ÄL.
 

Nej, inte svårt alls..

Skrivet av  freja m Albin + v.21
gick på första försöket. Igen! Oroa dig inte, det är nog mer psykiskt isåfall, själva snittet skall inte påverka. Jag var också orolig för detta, man hade hört rykten om detta, undersökningar som visade att det skulle vara svårare osv, men min bm sa att det absolut inte påverkar. Och jag hade som sagt inte svårare denna gången, kan iofs bara uttala mig om mina egna erfarenheter, men dom jag vet som också är snittade har inte haft problem att bli gravida på nytt.
Lycka till, hoppas ni snart blir gravida igen!
 

Tror inte det

Skrivet av  Anna K med Flipp & Vendela
Vi hade i alla fall inga större problem att bli gravida när vi väl lyckats pricka in en ägglossning.
 

För mig...

Skrivet av  Annika med Nelly och Maya
gick det snabbare att bli gravid efter snitt än första gången och har hört liknande från andra. Det är alltså åtminstone inte alltid svårare att bli gravid efter snitt. Hoppas att det lyckas snart!
 

Artiklar från Familjeliv