Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Om barnet ligger i säte,

Skrivet av orolig
i vilken v blir man snittad då (om det inte går att vända på den lille).
Är det någon som vet?
Svar på tråden: Om barnet ligger i säte,

ang, snitt vid säte

Skrivet av  malin med Lova + bf 31/12
Första gången blev jag snittad 13 dagar före bf, denna gång har jag fått en tid 9 dagar före bf.
 

Jag har en vän

Skrivet av  Therese med 4
Vars barn ligger i säte och hon har fått snittid endast 3 dagar före BF.
 

Jag fick

Skrivet av  Karin med Ida + bf 21/1
planerat snittdatum 5 dagar före bf, men vattnet gick 12 dagar före bf så det blev då istället.
Jag har fått en del reaktioner på att det planerade datumet var väldigt sent inpå bf, men det berodde väl på tidsbrist på förlossningen gissar jag.
Det gick hur fint som helst även om själva åkturen till sjukhuset blev aningen mer "akut" än planerat. Väl där, när de konstaterat att allt var som det skulle så gick det lugnt och fint till väga.
 

Jag snittades

Skrivet av  Nanna m Jonna 9908 o Tilda 0201
7 och 5 dagar före bf.
Andra gången hade jag att välja mellan mellandagarna eller 2/1 och då var ju valet enkelt :-)
30 pappadagar extra blev det då och efetrsom jag inte hade haft några förvärkar så kändes det inte speciellt riskabelt heller :-)
Båda barnen har legat i säte.
Vanligtvis snittas man ungefär 10 dagar innan bf.
 

Mina två första var sätesbarn

Skrivet av  Helena m Amelia
och dom försökte vända Ida (nr1) men det gick inte så det blev snitt med nr;1 och nr; 2. Sen låg 3, 4 och 5 an rätt men då fick jag inte föda vaginalt efter 2 snitt. Blir snittad i v39+ helst någon dag innan bf.
 

4 dagar innan bf

Skrivet av  Sara
fick jag tid för snitt men sen hade sonen ändå bråttom så han föddes via snitt V 38+2. Tror det beror på vilket sjukhus och hur mycket de har att göra när det är dags. Sonen föddes i augusti i Göteborg och det fanns helt enkelt ingen snittid att "boka" innan.
 

Det är väldigt olika

Skrivet av  Ango - 3 snitt
som du märker. Jag fick snittid i v 38+5 med dottern som låg i säte, men fick snittid i v 37+6 med sonen som inte låg i säte (fast jag snittades i v 36+6 pga komplikationer). Allt beror på koordinatorn som lägger schemat och vilka rutiner de har på just ditt sjukhus!

Kramisar
 

10dgr före bf *imt*

Skrivet av  Ulrica
:)
 

Artiklar från Familjeliv