Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Snitt i Borås!

Skrivet av Sus
Hej! Vill gärna komma i kontakt med någon som genomgått planerat snitt i Borås!
Svar på tråden: Snitt i Borås!

I brist på bättre

Skrivet av  Siv m. David 03
så finns jag här... inget planerat snitt, men ett akut snitt i Borås har jag i bagaget...
 

Tänkte bara höra...

Skrivet av  Sus + Julius + bf 17/1
...om det är något särskilt att tänka på när det gäller deras rutiner etc, men det är kanske svårt för dig att veta...
Tar ändå gärna emot tankar och synpunkter, förstås!
 

Jo...

Skrivet av  Siv m. David 03
rutiner vid snitt vet jag ju noll och inget om, tyvärr...
Mer än att P fick klippa navelsträngen, han hade videokamera med vid snittet (filmade dock inte snittet utan David när han "kom fram" bakom skärmen) - en av personalen filmade åt honom när han klippte...
Jag fick David till mig på bröstet en stund medan de sydde, hade nog haft honom där längre om jag inte mått så dåligt att jag knappt orkade ta till mig att han var ute...

P var med tillbaka på förlossningsrummet för att väga o mäta o så, filmade o tog kort även där, medan jag syddes ihop och hamnade på uppvaket. Fick vara där i ca 4 timmar tills bedövingen började släppa. Dick låna telefon o ringa släkten därifrån, och P kom dit med David när de var klara o jag ammade första gången där.

Jag fick enkelrum o P fick stanna första natten (David föddes på kvällen o jag fick inte gå upp) trots mitt i sommaren o fullt på BB. Sen var personalen jättebra, fick mycket stöd o hjälp med att ta mig upp o så.

Om du kommer på nåt mer som jag kanske kan veta, så hojta till bara!
 

Artiklar från Familjeliv