Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hur högt upp sitter era ärr?

Skrivet av Nissa, Rebecka dec02 + Manfred 28/9
Ni som gjort tvärssnitt, hur långt upp sitter era ärr?
Både operatören och den BM som rakade mig inför snittet sa att det skulle komma nedanför hårkanten, men jag hoppas verkligen att jag itne kommer bli lurvig så långt upp på magen! *skratt* Det är dessutom ganska snett, dvs inte helt vågrätt.

Det är absolut inget som stör mig, jag är bara lite nyfiken! Jag har inte haft bikini sedan jag var tonåring och störs inte av om någon ser ärret t.ex. på badhuset. Ärret som sådant är riktigt prydligt, ser ut som ett lite bredare pennstreck.
Svar på tråden: Hur högt upp sitter era ärr?

Långt ner

Skrivet av  Lena
I "hårfästet" eller vad man ska säga :). Och jag har inte högt hårfäste då ;).
 

ovanför

Skrivet av  Susanna med Tova 13/8-03 + bf+12!
Jag har ett ärr som sitter ca 5 cm ovanför hårfästet. Det är ett starksnitt.
 

*tittar efter*

Skrivet av  Siv m. David 03
Det sitter ca 1 cm nedanför hårkanten, och nu har det bleknat rejält... jag kan knappt säga hur långt det är längre eftersom ändarna bleknat så.

Jag snittades för 15 månader sen.
 

Alldeles ovanför

Skrivet av  Kattis m Sarah 20/2-03 + bf 27/12
hårkanten. Mitt snitt är heller inte alldeles rakt. Det går lite uppåt (från min synvinkel) på vänster sida. På bb sa dom att det berodde på att jag ju låg lutad åt vänster under snittet..... Men vad vet jag? :-)
 

Mina två ärr

Skrivet av  Malin m N och T
börjar på ungefär samma ställe på ena sidan. På andra sidan skiljer det ungefär 4-5 cm i höjd. Det första går precis i hårlinjen, det andra börjar där och slutar ovanför. Båda snitten är dock mycket fint läkta och alltså tunna och fina. De syns nog inte så förfärligt mycket om man inte vet att man ska kolla efter dem!

Snitt nummer två är förmodligen snett för att de lät huden spricka i sin "egen" riktning. Första snittet (akut) var "skuret" hela vägen.
 

Ovanför

Skrivet av  Anna K med Flipp & Vendela
Mitt ärr sitter alldeles ovanför hårkanten. Detta snitt gjordes i det gamla akutsnittet, det kanske förklarar placeringen. Än så länge ser mitt snitt INTE ut som ett bredare pennstreck, det är rätt mörkt och fult på vissa ställen men det bleknar väl.
 

Långt ner

Skrivet av  Therese med 4
Under troskanten.Det syns inte alls när jag har bikini/trosor på mig.
 

Mitt ärr...

Skrivet av  Jessica med Rebecca - 02 & Carolina 041008
sitter ungefär 1 cm ovanför behåringen. Är ju snittad två gånger men de la det nya snittet i det gamla ärret så jag har bara ett ärr. Det är jättefint, bara ett streck precis som det förra.
 

Samma här!

Skrivet av  Ango - 3 snitt
Är snittad tre gånger och alla tre gångerna har de snittat i samma ärr. Jag tycker ärret ser helt okej ut, även om förutsättningarna inte var de bästa vid senaste snittet.
Trots att det bara gått 3½ månad sedan senaste snittet så är det ljust och fint.

Kramisar
 

vid hårkanten

Skrivet av  C och A
inga trosor eller bikin i världen är så låga att mitt ärr syns. Det var akutsnitt så hon låg rätt långt ned därför blir väl snittet också längre ned.
 

Precis i hårkanten

Skrivet av  Gia med Alvin
eller lite över kanske, kanten är ju inte sådär skarp som i pannan precis *s*

Mitt ärr går lite längre ut på sidan till höger fårn mitt håll sett, tror själv att det beror på att min livmoder verkar ligga lite mer åt höger. När jag fick sammandragningar var det nästan alltid som en knöl åt det hållet.
 

Artiklar från Familjeliv