Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Rädd för att jag har fått ett bråck!!!!

Skrivet av Sissela
Det har bara gått 10 dagar sedan jag gjorde ett planerat snitt och efteråt har jag tagit det lugnt men det har gjort jätteont när jag har hostat (har haft en luftvägsinfektion). Magen hänger "över" (lite) ärret och det känns som en större svullen utåtstående utbuktning längst till höger om ärret. Usch vad orolig jag är- jag vill inte få komplikationer. Ni som fått bråck efter kejsarsnitt, hur och när märkte ni det?
Kram fr mig.
Svar på tråden: Rädd för att jag har fått ett bråck!!!!

Tror inte..

Skrivet av  Kattiz m. Julia & Wilma
att du beh. vara orolig det kan vara ett hematom (dvs blodansamling)och kroppen absorberar det själv. Det försvinner men ge det tid!! TIO dagar efter ett snitt är ju inget rent läkningsmässigt. Fortsätt ta det lugnt och allt är säkert bra med ditt ärr!! Att det är svullet och knöligt runtomkring efter ett bikinisnitt är inget ovanligt..snarare regel än undantag!!
Grattis till bebisen!
 

Du behöver nog inte oroa dig

Skrivet av  Anna K med Flipp & Vendela
Det är förmodligen bara den där vanliga svullnaden man får efter ett snitt. Ge det ett tag till, fram till efterkontrollen, så ska du se att det är bättre.
 

Jag hade bråck

Skrivet av  Malin m Emil02,Viktor03


Hade som du en svullnad på höger sida (dag tre efter snitt) det var som jag fick en tennisboll el liknande i handen.
Gå och kolla kräv ett ultraljud direkt.
Jag gick i 5 mån innan någon tog mig på allvar.
Hade då ingen bukvägg kvar och opererades inom några veckor. Fick ett nät på 20x20 cm.
Gå och kolla. Lycka till. Berätta gärna hur det gick.
 

Artiklar från Familjeliv