Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hur länge är det svullet och knöligt ?

Skrivet av Sissela
Hej..orolig som jag är så måste jag fråga...För 11 dagar sedan gjorde jag ett kejsarsnitt och nu så känns det hårt och svullet ovanför hela ärret, men mest på häger sida. Det är inte varmt eller blått/rött och det gör heller inte ont i magen. Ni som gjort snitt- när gick svullnaden och knöligheten bort. Tycker inte svullanden går ner något, det enda som har försvunnit är smärtan. Kram!
Svar på tråden: Hur länge är det svullet och knöligt ?

Jag snittades...

Skrivet av  Jessica med Rebecca - 02 & Carolina 041008
för ca 5 veckor sedan. Liksom du så hade jag det lite hårt och svullet vid ärret, men det var för ca 2 veckor sen och det har nu försvunnit.

Helt normalt att ha det lite hårt vid ärret. Du ska se att det snart försvinner. Var ju ganska nyligen som du snittades...

kram kram
 

Jag fick

Skrivet av  Katarina mamma till Anna, Saga och ängeln Tella.
ett ödem, vattensamling, efter hela kanten, fast mest på högersida, såg nästan ut som en falukorv underhuden, jätte svullet, dessutom gick såret upp av det. Men det var inget farligt, och försvan efter ett par månader. Tog nog nära tre månader innan jag inte hade någon svullnad alls, men det är nog rätt ovanligt. Var ett kattastrofsnitt, så det går inte riktigt att jämföra med planderat, men svullen kan man alltså vara rätt länge.
 

Artiklar från Familjeliv