Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hur långt innan bf

Skrivet av Cattis
brukar man (vanligtvis) få snittiden?
Antar att det kan variera en del från person till person, kommun och dyl.

Ni som har fått planerade snitt hur långt innan bf var det och vilket sjukhus födde ni på?

Är ju lite nyfiken på när lill*n kan tänkas komma. =)
Svar på tråden: Hur långt innan bf

Fick ok

Skrivet av  Malin m N och T
för snitt i v.36.. Då fick jag tiden direkt eftersom det var ganska sent. Jag tror att de försöker ha lite mer framförhållning i vanliga fall, min tid blev 5 dagar före bf.
Eftersom jag fick min tid så sent var det fullt längre från bf, men samtidigt tycker de inte att man ska snittas för långt ifrån. Vet att det görs tidigare på andra ställen, men här vill de helst inte göra tidigare än 1 vecka innan. ("Här" är i Göteborg)
 

Jag snittades första

Skrivet av  Ango - 3 snitt
gången planerat i v 38+5. Det var -00. Snittades planerat igen i somras. Då i v 36+6. Tiden var egentligen planerad till v 37+6, men pga komplikationer fick jag det tidigarelagt 1 vecka.
Jag vet inte varför jag fick tiden så tidigt från början eftersom det inte fanns några skäl till det!

Kramisar
 

5 dagar innan bf (Karolinska) *IMT*

Skrivet av  Jasmina
\'\'\'\'\'
 

10 dagar innan. Malmö IMT

Skrivet av  Sophie med Lucas 030317
-
 

Fick löftet

Skrivet av  Therese med 4
i vecka 16 och sedan datumet o tiden några veckor senare.
E snittad på Hs i somras.
 

Fick helt

Skrivet av  Annica m Simon 0006 & Sarah 0304
klart för snitt v37 tror jag. Gick på samtal och fick kontrakt om hur min förlossning fick "gå till". Men efter en sista storleksbedömmning och min envishet om att det kommer inte att gå vaginalt. (Ville absolut inte ha en likadan förlossning som med 1:an, som slutar med Akutsnitt). Vilket visade sig att min intuition varit rätt, det hade inte gått vaginalt.
Snittades 5 dar innan beräknad.
På Karlskrona BB
 

Svar

Skrivet av  LillaIor
Fick snitttiden i v.31 och sen snittades jag 12 dagar för BF och det på Karlskoga Lasarett.
Där har dom 10-14 dagar före Bf med planerade snitt, iallaf all för 2 1/2 år sen.
 

Jag blev snittad på Karlskoga

Skrivet av  Susanna med Lina och Lucas
lasarett den 29/11-04.
Jag var då i vecka 38+2.
Tiden fick jag när jag var i vecka 36+6
 

14 dagar före bf...

Skrivet av  Annika med Nelly och Maya
fick jag tid men Maya ville ut ännu tidigare så det blev ett akutsnitt istället. Födde i Kristianstad och där brukar man lägga tiderna 10-14 dagar före bf.
 

C svarar

Skrivet av  C m Niklas o Viktor
Mina killar låg i säte båda två från vecka 28, så redan i v 30 visste vi ganska säkert att det skulle bli snitt. I v 35 gjordes UL för att konstatera att de fortfarande låg i säte, då fick vi tid för planeringssamtal och det bestämdes en tid. Tvillingar tar man oftast 10-14 dagar före BF, (enlingar 5-7 dagar). Vi fick frågan:
"Jaha, när vill ni ha dem då? Före eller efter nyår?"
Oj vad absurt att sitta och välja när ens barn ska födas? Vi valde den 4:e januari men det visade sig vara fullt så det blev den 3:e januari och allt gick perfekt!
 

Jag snittades

Skrivet av  Kia m Isac-01*Oscar-03*&Alice 041111
i v 38+0 med Alice, hon föddes med planerat snitt I Umeå.
Med Oscar snittades jag i v 37+4, men det var mest för att han var sjuk som det gjordes så snabbt!
 

jag

Skrivet av  sophie, liam, ebba & felicia
fick snittet beviljat runnt v 23. Sen så fick jag min snitt tid i brevlådan 2 mån innan själva bf, och jag snittades 14 dagar innan bf
 

Artiklar från Familjeliv