Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vad görs på inskrivningen???

Skrivet av Remedina snitt 18/1
Hej!! Har varit ett tag och läst på denna sida då jag ska förslösas med planerat snitt den 18/1 denna gången och det blir i Lund. Ska på inskrivning kl 13.00 dagen innan och undrar lite vad det är som görs, hur lång tid tar det med tanke på om man vill åka hem och sova på natten.
Svar på tråden: Vad görs på inskrivningen???

Om min inskrivning:

Skrivet av  Gia
Klippte ur mitt dagboksinlägg efter inskrivningen:

Vi träffade BM och hon berättade vad som skulle hända och vi fick fråga såklart. Det var en hel del som vi redan visste, som bl.a. hade stått i det där lilla info-bladet vi fick, men allt stämde inte heller. Jag frågade om stygnen, tyckte ju det såg så äckligt ut med de där häftorna... Men de syr med vanlig, självupplösande tråd här. Oftast i alla fall. De stygnen "äts" alltså upp av vävnaden och bara ett par knutar syns på utsidan ett tag, de ramlar av av sig själva sen när såret är läkt. Skönt, då slipper man ju tänka på det sen också. Såret ska vara öppet, alltså utan något slags förband/plåster på för då läker det bättre. Det känns ju också enklare.



Sen frågade jag om det som stod att man oftast hamnar på flerbäddsrum, men det var fel i foldern, vi hade fått en gammal och i den nya hade de skrivit om det. Hon sa att det är säkert att vi får ett enkelrum och det innebär ju att Micael kan sova över! :-)



Bedövningen är lite bättre än jag trodde också. Om man får ryggbedövning på en vanlig förlossning får man ju en slang i ryggen så att de kan tillföra mer bedövning efter hand om det behövs. Här vet man ju hur länge bedövningen behöver hålla och beräknar efter det direkt. Alltså slipper man ha en slang i ryggen och det innebär också att de använder en mindre nål! :-) Fast sen blir jag som förlamad från bröstet och neråt och det håller i 2-4 h. :-/ Men egentligen kvittar väl det. Micael och bebisen är hos mig hela tiden i alla fall och vi får ha ett eget litet rum på "uppvaket".
 

Man pratar

Skrivet av  Mallan
med alla inblandade; läkaren som ska snitta, narkosläkaren, barnmorskan. Går igenom vad som ska hända och vad man har för önskemål. Läkaren känner hur barnet ligger o s v. Det är helt enkelt en förberedelse inför operationen så du vet vad som kommer ske.
 

Artiklar från Familjeliv