Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vad ska man ha för "skäl"...

Skrivet av E.
För att få planerat snitt egentligen?

Min förstfödda gick jag "över" med i 3 veckor, och när H*n väl kom ut så vägde H*n över 5 kilo och var nästan 60 cm lång.

Inge bedövningar tog på mig, inte ens största dosen morfin fick mig att slappna av (kan iofs inte bli full heller ), sen så mådde jag så dåligt i sluten av graviditeten och jag tyckte det var väldigt jobbigt att bli igångsatt och sen föda ut ett sådant stort barn.

Så jag vet inte om jag vågar bli gravid igen om jag "måste" föda vaginalt igen.

Är mina argument skäl nog......eller kommer jag bara att klassas som fjantig?

om jag skulle bli gravid, ska jag då kontakta mitt vanliga MVC elelr ska man gå på något speciellt MVC.
Är det endast i såfall i sin komun eller?

Svar på tråden: Vad ska man ha för "skäl"...

Det som är fjantigt för en person...

Skrivet av  Nissa, Rebecka dec02 + Manfred 28/9
... behöver inte vara det för en annan! Bara du vet hur du känner! Jag kan tycka att min man är fjantig som är rädd för spindlar, men inte tvingar jag honom att ta ut spindlar som kommit in i huset för det.

När du blir gravid igen, så kontaktar du ditt vanliga MVC men ber att så snart som möjligt få komma på samtal för din oro. Det brukar finnas speciellt utbildade BM och läkare som kan hjälpa till och hitta rätt lösning för just dig.
 

Inte fjantigt

Skrivet av  Cia
Hej,

personligen tycket jag inte att du är ett dugg fjantig. Har du fött ett barn som väger över fem kilo är risken stor att även nästa barn blir stort. Det finns ju även risker för barnet, det är större risk att det bryter nyckelbenet, får skador på plexusnerven osv. Hur gick det för dig då? Mitt barn var inte lika stort som din son, "bara" 4,8 kg, men jag fick väldigt mycket bristningar och har mått väldigt dåligt efter förlossningen. Vill absolut inte föda vaginalt en gång till. Hoppas att du får ditt snitt. Stå på dig! Det beror tydligen lite på vart man bor hur svårt det är att få snitt, har jag förstått.

/Cia