Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hur långa är era ärr?

Skrivet av Snittmamma
Hejsan!
Jag är lite nyfiken på hur långa era ärr är?
Mitt har dragit ihop sig lite även på längden, och är nu 17 cm långt. Det har bleknat rejält under de senaste månaderna, och är nu nästan vitt. Jättefint faktiskt *glad*, även om det är lite snett på ena sidan. Dock har jag fortfarande ingen känsel precis ovanför, men det är inget som stör mig.
Kanske ska tillägga att jag är snittad (planerat) för snart ett år sedan.

Kram, L
Svar på tråden: Hur långa är era ärr?

Mitt är...

Skrivet av  Elin
Mitt ärr är 18 cm och fortfarande illrött.
Snittades 12 jan förra året.
Det verkar vara så olkia hur fort ärren bleknar.
Men jag har lätt för att få blåmärken och sånt så det kanske har ett samband?
Ska om ca en månad snittas igen.
 

Mitt:

Skrivet av  Mama-Kriti m E -02 & bf 29/5.
9 cm, vitt eller syns inte alls, lite dålig känsel på ena kanten, snart 3 år gammalt.

(men ska öppnas igen i Maj. ;) )
 

14 cm

Skrivet av  Nissa, Rebecka dec02 + Manfred 28/9
Jag har aldrig mätt det förut, men efter en snabb mätning med en linjal så får jag det till 14 cm. Det är inte helt vågrätt och lite rödlila, men har läkt väldigt fint. Jag har inte full känsel ovanför, men det är ju inget som stör.
 

Det är

Skrivet av  Siv m. David 03
ungefär 16 cm, tror jag. Det har bleknat väldigt mycket i kanterna och syns inte alls där, kanske 12 cm är råsa än o allt sitter ju under håret dessutom... Har nu känsel överallt runtom utom någon cm strax under ärret.

Jag snittades akut (inte jättebråttom men ganska snabbt) i augusti 03.
 

Mina ärr

Skrivet av  Tiz
är tillsammans ca 15 cm. Jag snittades akut för snart 3 år sedan, då var ärret ca 9 cm. Efter mitt planerade snitt nu i september är ärret ca 15 cm.
 

Gick just och mätte...

Skrivet av  Kejsarinnan C m tvillingarna
och det har bleknat så mycket att det var nästan svårt att mäta. Mitt "smily face" (mitt ärr är böjt till ett leende) var från "mungipa till mungipa" 15cm.
Det är nästan exakt två år sedan pojkarna kom och ärret är verkligen jättefint.
Det tog nästan ett och ett halvt år innan jag fick det mesta av känseln tillbaka mellan naveln och ärret. Känns fortfarande lite skumt om man drar med fingrarna på huden precis ovanför ärret. men det ger nog med sig så småning om.
 

mitt

Skrivet av  Sophie med liam 02, ebba 03 & felicia 04
mitt ärr är lika långt som mitt långfinger ungefär..om det säger nåt =) Det har läkt jättefint, är bara ett ljust streck..lite ljusrött, eller rosa. Snittades för 2,5 månader sen.
 

Ungefär 20 cm långt

Skrivet av  Anna K med Flipp & Vendela
och ganska rött fortfarande. Jag snittades för snart fyra månader sedan. De snittade i det gamla snittet som var ännu längre från början (ett akutsnitt).
 

mitt är

Skrivet av  mimso
10 cm långt och syns knappt, min tjej är född i april 03..

 

Artiklar från Familjeliv