Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

4-års koll

Skrivet av mia m filip 9807 o hampus 14/4
har alla varit på den. Vi har det inte! Ska tid i början av nov. Har försökt att få en tid länge nu men vår bvc-sköterska är omöjligt att få tag på. Fast filip gör alltid sina koller sent:)
Svar på tråden: 4-års koll

Vi var i juni.

Skrivet av  Miia m Tim 9806.
Tim var riktigt rolig, jag hade svårt att hålla mig för skratt flera gånger. Dels när han skulle göra hörseltestet, halvvägs tog han av sig lurarna och la dom på bordet med kommentaren "nu har jag ledsnat på det här"... Sen när han blev ombedd att rita en gubbe, ritade han i stället ett hus och sa att alla gubbar var inne på toaletten så de syntes inte, men till slut blev det ändå mig han ritade utanför huset. Och när han skulle "gå på lina" skuttade han glatt iväg och sa "det här är enkelt för en fyraåring"... Han var så söt och blev "godkänd". Lycka till sen när det är dags!

Vi var i juli

Skrivet av  Mallan m Pontus 9806 & Ester 0011
och Pontus var på sitt mest inte-göra-som-någon-säger-humör. Hörseltestet klarade han inte, utan vi fick komma tillbaka efter ett par veckor, då han inte heller klarade det. Nu ska vi tillbaka i december. Ärligt talat så tror jag att han tyckte det var så puckat utformat så han bara sket i att göra rätt. Hör gör han annars skulle han inte tala så rent han gör.

Vi var i juni och det gick bra...*imt*

Skrivet av  I.G m Emma-9806/Sofie0110
xxx

Nej!

Skrivet av  Anna 34
Som du är vi lite sena... Skall försöka få en tid i höst.

Vi var i augusti

Skrivet av  Malin, Eric 9807, Filip 0003
Och det gick OK förutom hörseltestet som vi var och gjorde om förra veckan. Men rita är ju ingen favoritsyssla så någon gubbe blev det inte. Talet är väl så där, de flesta ord som börjar på 2 konsonanter kan han inte säga, k blir gärna t och så vidare. Men vi ska ta upp det ingen när Filip är på 3 årskoll. Fast bättre har det blivit sedan han började på dagis. Det tog väl 2 veckor sedan dess är det det skånska R som gäller. (Jag är inte skåning själv, så det gör väl kanske sitt till.)

Vi var på vår idag :) (imt)

Skrivet av  Ariella och Lovisa 9808
dd

Vi var oxå i juli..

Skrivet av  Susanne o Nike
och vi blev kallade, fick en tid automatiskt. Kunde dock inte den första så vi fick en ny någon vecka senare. Nike klarade inte syntestet så vi fick komma tillbaka men hon klarade inte den då heller så dom skickade en remiss till Universitetssjukhuset i Lund. Där klarade hon sig galant!

Vi var i förra

Skrivet av  Dellen
veckan.Det gick alldeles utmärkt.Towatoss upphör aldrig att förvåna.Under hörsletestet skulle hon sätta på färgade ringar för att visa att hon hörde.Den unga damen roade sig med att sätta dem i rätt ordning.Hon är envis som en liten åsna och utrustad med ett sjuhelsikes humör men är riktigt klyftig.Det måste vara pappas gener,humöret däremot är nog mina gener som spökar...

Vi var i augusti

Skrivet av  Anette m J, E o L
Elin blev kallad till 4-årskontroll den 27/6, två dagar efter 4-årsdagen. Men eftersom lillasyster passade på att födas 26/6 (6 veckor för tidigt) blev det ju till att boka om.
När kollen väl blev av gick allt jättebra förutom hörseltestet. Hon fick en superintressant kulram att flytta en kula per pip på. Men det var roligare att räkna alla kulorna så pipen i lurarna struntade hon i. Hörseltestet ska vi göra om nästa vecka när lillasyster ska bli vaccinerad.

Vi var i juli!

Skrivet av  Zara
Eller BVC sköterskan kom hem till oss,dom gör så här.
Vår kära Elvira ville inte göra nånting av det hon skulle,satte sej på tvären totalt,lillasyster däremot klarade fyraårskontrollen galant(nästan tre år då)och bvc tantaen blev grymt imponerad.
Synkollen har inte gått alls och hörselkoll har de tagit bort här.
Hon brås på mej,jag glömmer aldrig hur tjurig jag var på min egen fyraårskontroll,hon var mamma upp idagen!

*s* ser dem framför mig... Imt

Skrivet av  Ulle+3 med bla Vilma
....

Jojo!!

Skrivet av  Zara bf 14/4+tre till
Hur mår ni förresten?
Vi mår bara bra,Elvira och Signe har varit ute och lekt hela dagarna denna veckan,,det är ju snöööö!
Klara är rejält förkyld och har feber för första gången-superynklig.....
Kramar från julstämningen i Lima.