Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Adventsfest. Tips?

Skrivet av Miia m Tim 9806.
Tim ska ha adventsfest på lördag för sina dagiskompisar. Han tycker det ska bli jättespännande! Men jag har lite dålig inspiration...
Vi ska adventsfika på pepparkakor, lussebullar och glass. Jag tänkte bl a kristyra barnens namn på varsin lite större pepparkaka.
Sen ska vi julpyssla lite, men här har jag lite dåligt med idéer. Tänkte kanske göra smällkarameller, eller egna julkort. Har ni ngt enkelt & bra pysseltips?
Sen blir det väl en hel del lek, kanske bäst att låta de leka fritt?! Arrangerade lekar är dom väl nästan lite små för, eller? Tänkte annars kanske "sätta svansen på grisen".
Fiskedamm vill jag inte ha, men något liknande... Jag hade tänkt göra "flätade" pappers-hjärtan-korgar med lite godis i och hänga upp någonstans.
Dessutom ska jag väl ha en videofilm i beredskap om barnaskaran behöver lugnas ner...
Det blir ca 10-12 barn och jag har min kusin som sällskap och hjälpreda. Jag funderar på om man är riktigt klok... Och om min gravida trötta kropp ska orka med det här... *fniss*
Nu hoppas jag att ni har en massa bra, roliga och enkla tips!
Kram!
Svar på tråden: Adventsfest. Tips?

Ojoj

Skrivet av  mia m filip 9807 o hampus 0104
så abitiöst!!!! Men vilken kul ide. Skulle själv aldrig orka med det, får mig inte ens att baka lussekatter med mina egna barn. Men vad som genast slog mig när jag läste julkort var potatistryck. Det kan ju bli fina julkort. Av toarullar, flörtkulor och lite filt och färger kan man göra fina tomtar.
Hoppas ni får kul!!!!

Ja, man kan ju undra...

Skrivet av  Miia m Tim 9806.
vad jag har gett mig in på...
Potatistryck till julkorten var en bra idé. Det ska jag nog prova. Men vad använder man för färg? Inte vanlig vattenfärg, väl?!

Om jag överlever kan jag rapportera på måndag...
Kram!

Jag ska

Skrivet av  mia m filip 9807 o hampus 0104
använda hobbyfärg. Men undrar om det inte går med vattenfärg också, med väldigt lite vatten.
Vill väldigt gärna veta hur det gick sen.

vill svara

Skrivet av  I.G med Emma9806/Sofie0110
men jag har inte så mycket tips tyvärr. Jag tycker att det du skrev lät bra! Det ska ju inte bli för mycket heller...Dom kan ju rita vanliga tecknar med...

Ja, det var...

Skrivet av  Miia m Tim 9806.
enkelt. Lite vanligt papper och pennor och så. Det får det bli oxå.
Kram.