Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Har era barn många aktiviteter?

Skrivet av Anna med Gabriel -98 och Alexandra -00,
Gabriel går bara på simskola, men om jag jämför med hans jämnåriga så verkar det lite. De både spelar fotboll, rider, går & simmar... Hur hinner man???

Hur många aktiviteter går era -98:or på?
Svar på tråden: Har era barn många aktiviteter?

David

Skrivet av  Katarina m David 9807
började först nu till hösten med att spela fotboll, han fick börja i ett lag för 97:or eftersom det inte fanns för mindre. Nu har fotbollen vinteruppehåll och han har börjat på hockeyskola. Jag tror inte att vi skulle hinna/orka med mer aktiviteter till honom, vi har ju en stor kille som också gör lite grejer och sen tycker jag nog att det räcker med en aktivitet.

Fast simskola skulle jag nog vilja att han gick på också, det är ju himla bra att kunna simma! Kanske kan vi klämma in det också någongång :-)

Eric

Skrivet av  Malin, Eric 9807, Filip 0003
går på plask & lek. Han har pratat om hockey skolan också, men det var så länge sedan som det började, så det får vänta tills nästa gång det börjar.

Min David

Skrivet av  Camilla m David 9807 o Sofia 0104
Går på lekgympa på lördagar och skridskoskola på måndagar. Sedan brukar vi åka och simma i bland allihop på söndagar, dock inte organiserat.

Räcker än så länge tycker jag. De är ju trots allt bara 5 år och ofta trötta efter dagis.

ingen alls!

Skrivet av  I.G
Tids nog kommer tiden med aktiviteter...så länge hon inte själv frågar efter det så får det vara. Vi gick med henne på Friskis barngympa för ett år sedan men sen var hon inte så intresserad och så slopade vi det.

Nix

Skrivet av  mia m filip9807 o hampus 0104
Bara en och det tycker jag räcker just nu. Han går på sim o lek och han tycker det är jätteroligt. Han har pratat lite om fotboll men det får blir när han blir något större. Just nu är det svårt att hinna till det vi har. Filip simmar på fredagar (jättedum dag och tid) och Hampus på söndagar. Förr gick de i samma grupp men nu har de växt ifrån det. Fotbollsskola tror jag finns i vårt område så då behöver man inte sitta och fara fram och till baka i bilen.

En i veckan

Skrivet av  Therese.L
Saga går på dans en gång i veckan och det tycker jag räcker. Alvin går på gympa, också en gång i veckan och jag känner att det hade blivit för stressigt med fler aktiviteter i veckan. I alla fall i den här åldern.

Hej Therese!

Skrivet av  Vivi
Hej!

Vad roligt att läsa dig igen! :) Tänker på er ofta.
Min Saga går också på dans och simskola men det känns som lite mycket ibland. Men hon älskar det så det känns ok. Nu har jag fått för mig att köpa ett piano och börja plinka på (antar att jag ångrar mig senare.....)

Roligt att läsa dig igen som sagt.
Ha edt så bra!

Kram

Vivi (mamma till Saga och Tuva)

Min Moa har haft

Skrivet av  Kristina S md Moa -98 och Agnes -02
en aktivitet i veckan sedan hon var tre. Först var det gympa, sedan dans, nu simskola. Jag tycker _definitivt_ inte att en 5-åring behöver mer att göra än så. Jag har valt att ha en aktivitet för att jag vill att hon ska få in vanan att röra på sig tydligt och min man och jag är inte så sportiga av oss. Annars skulle jag inte haft något alls. Tycker generellt att barn är alldeles för överaktiverade nu för tiden.

Nike går....

Skrivet av  Susanne o Nike
på friskis o svettis, hon älskar sin gympa. Tycker att det räcker med en aktivitet nu, förhoppningsvis kommer hon med på simskolan till våren :-)

Tim har...

Skrivet av  Miia m Linnea 0305 & Tim 9806.
haft sin plask & lek, som tyvärr är slut för terminen nu. Den älskade han. Och som kronan på verket tog han baddaren och var såååå stolt. Jag hoppas han kommer med på riktiga simskolan till våren. Han pratade själv förut om att han ville gå på skridskoskola, men det blev inget av med det.
Sen får jag inte glömma all den "fria aktivitet" han har hemma... :-)

Tack å hej!

Min flicka..

Skrivet av  Annelie
går på balett en gång i veckan.

Pontus

Skrivet av  Mallan m Pontus 9806 & Ester 0011
går också på simskola, två 8-veckorsperioder per år. Det räcker, tycker jag. Jag vill ta det lugnt när jag är ledig och tids nog kommer vi nog behöva skjutsa runt dem på helger och kvällar. Pontus har dessutom inga intressen förutom att simma så det har löst sig bra tycker jag!

Endast lek och plask

Skrivet av  Joly på besök från vinterbarn -98/99
Jag tycker det räcker än så länge. Tids nog kommer det mera hobbys som han vill pröva på.