Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Mamma, jag har klippt mig lite!

Skrivet av Camilla m David o Sofia
Det ropade glatt min 5-åring för en stund sedan och visade stolt upp resultatet. En taggig lugg någonstans uppe vid hårfästet.

Tack och lov har han gott om hår och det gick att fixa till någorlunda genom att putsa til det lite.

Tur att vi hann med dagisfotograferingen och att han hans hår växer som gräs.
Svar på tråden: Mamma, jag har klippt mig lite!

Iiii det värsta man vill höra från sin 5 åring

Skrivet av  Ariella m. Lovisa98
Lovisa gjorde det för ett par år sen på dagis. En annan tjej hade lekt frisör på sina kompisar. En den ena en den andra hemska frisyr hade hon lyckats med. Lovisa hade gjort sitt själv, men så pass att det gick att klippa till ett par centimeter kortar frisyr på henne.

En här med

Skrivet av  mia m filip9807 o hampus 0104
han satt förra våren tror jag det var och klippte i papper vid köksbordet och jag var i närheten och styrde lite emd annat. vet att jag var iväg på toan, troligen bytte blöja på lillebror och när jag kommer tilbaka till köket ligger det hår på bordet och jag fråga vad det var han svara du helt coolt, tja jag bara kippte mig lite, fast bara lite.
Det var ingen fata och det syntes inget men det dröjde innan han blev lämnad ensam med en sax. Det var dessutom ingen höjdar sax men han lyckade iaf.

En kompis på dagis

Skrivet av  Kristina S med Moa 98 och Agnes 02
råkade min dotter också ut för förra våren. De lekte hårfrisörska, och tjejen ska nog välja ett annat yrke, om man säger så. Hon hade ingen uppenbar talang. Moa hade då riktigt långt hår som vi fick klippa i en kortkort page men det dröjde ett år innan allt var jämnlångt igen. Tur i oturen var i alla fall att hon strax innan varit brudnäbb på min brors bröllop. Jag hade nog inte uppskattat om hon blivit av med håret innan dess.