Längd, vikt och skostorlek? |
|
Skrivet av | Elins mamma |
Min dotter, som blev 6 år i juni, har alltid varit lite längre än sina jämnåriga. Men nu när hon börjat i sexårsverksamheten och fått många nya kompisar inser vi att hon är rejält mycket längre (och smalare) än de flesta i klassen. För att inte tala om hennes jättefötter... Hon är 134 cm lång, väger 22 kg och har 33 i skor. Vad har era sommarbarn för mått? |
|
Svar på tråden: Längd, vikt och skostorlek? | |
|
|
Hmm.... |
|
Skrivet av Kristin | |
Jag vet inte hur lång Josefin är faktiskt. Men hon har 30 i skor och väger 20 kg. Ska mäta henne i dag tror jag, blev lite nyfiken nu....:)) Jag kan inte uttala mig ännu om eran tjej är "ovanligt" lång eller inte, men hon låter jättefin. | |
Visst |
|
Skrivet av Elins mamma | |
är hon jättefin! Tyvärr tycker vissa andra föräldrar att de har rätt att kommentera hennes längd och stora skor, men som tur är bekomer det inte Elin. Hon har ett stort och ännu orubbat självförtroende. Och vi här hemma älskar ju henne precis som hon är. |
|
|
|
Nike är.... |
|
Skrivet av Susanne o Nike | |
ca 122 cm lång och väger 22 kg skostorleken ligger på 30 ungefär. Så er tjej har ju inte så stora fötter till sin längd. Ganska lång är hon ju men inget som är så ovanligt finns flera i Nikes klass som är lika långa. |
|
Albin... |
|
Skrivet av Annette m. Albin 9807 & Emil 0303 | |
har alltid varit "ganska" liten (både till växt,vikt och tyvärr också i maten... ) Men, maten har vi tagit igen med råge nu iallafall!! Äter han som en häst! Men, fortfarande en aning mindre än hans kompisar i samma ålder (fast han knappar in där med...*s*) Längd: 116 cm Vikt: 19,5 kg Skostl: 29-30 Men, allt är ju relativt eller hur!? Huvudsaken att dom är pigga och friska och mår allmänt bra anser jag iallafall! Efter lillebrors pärs på sjukhuset (och han var nära att dö...så...) värdesätter lite annat nu och bryr sig inte så mycket om annat än att dom mår bra som sagt!! |
|
Hej Annette! |
|
Skrivet av Camilla m David och Sofia | |
Grattis i efterskott till Albin! Låter otäckt med Emil. Vad är det som har hänt? Ska försöka knåpa ihop ett brev någon dag *skäms*. Men det är så mycket hela tiden så det blir ju aldrig av. Men lovar att göra ett allvarligt försök innan året är slut (så har jag inte lovat för mycket ;-) |
|
|
|
Nämen hej.. |
|
Skrivet av Annette m. Albin 9807 & Emil 0303 | |
Camilla!! Och Grattis själv till David så här i efterskott! Jo, jag har själv tänkt ge mig på att knåpa ihop ett brev till dig, men.... ja, den här tiden! Men, det skulle vara JÄTTEkul att höra från dig igen!! Vill ju inte tappa kontakten helt! Hade varit synd tycker jag!! Ja, Emil....det är en ganska lång historia det... Men, för att göra den kort (kan ju dra hela händelseförloppet mer i detalj i ett brev så småningom!) Vi insjuknade i influensan hela familjen lagom till nyår (så den lär man minnas med besk eftersmak! Yiak :o( Emil blev JÄTTE JÄTTEdålig!!! Jag misstänkte lunginflammation så vi åkte till sjukhuset med honom! Vänta där i ca. 5 timmar (tog blodprov) och sa hela tiden att han hade krupp..!!! Skickades hem och hinner inte mer än hem...Morgan är iväg för att fixa medicin och jag sitter med Emil i knäet när han försöker hosta till... Får inte upp det och SLUTAR ANDAS!!!!! Blir alldeles blå om läpparna... Jag får panik samtidigt alldeles kolugn (en konstig känsla...) Rister i honom och han börjar andas mycket mödosamt!! Slänger mig på telefonen och ambulansen är här på 4 röda sekunder!! Ja, göra en lång historia kort var det ja...hm...inte direkt känd för att kunna göra det precis.... Men, det konstaterades iallafall att han hade DUBBELSIDIG lunginflammation (tänk om dom hade kunnat lyssna på en från början när vi var där inne och gjort en lungröntgen!( Han blev lagd i respirator så hans lungor skulle få vila ( hade knappt 70% i syresättning!!) Sen var han även helt igen korkad med slem och även VAR hela andningsvägen!! Stackars liten !!! Hela bröstkorgen sjönk in på honom när han andades!! Usch! vad jag led och mådde dåligt!! Läkaren som tog emot på intensiven sa att han hade inte klarat natten i det tillståndet som han befann sig i...!!!!! Slutligen blev det 8 orosfulla hemska dagar och nätter som man pendlade mellan hopp och förtvivlan!!! (fick en blodtransfusion och även skickade till ett annat sjukhus som kan det här med barn i respirator bättre!) Efter de 8 dagarna (då först drog dom slangen till respiratorn!) Och vilken lycka att få hålla honom i sina armar igen....Går inte att beskriva!!! Sen ytterligare 8 dagar på sjukhuset (på barnavd.) Puh!! Men, det var ju inte frid och fröjd för att vi kom hem inte... Han var ju som en helt annan person nästan (alla rutiner som bortblåsta och svårt att koppla av samtidigt jättetrött!!) och alla starka mediciner som skulle gå ur kroppen på honom... Och sen att man själv inte fick kurera sig när man var dålig... Men, NU så är allt bra igen även om det tagit sin lilla tid! Men, det är klart glömmer en sån sak gör man ju INTE!!! Befann sig i ett chocktillstånd ganska länge efteråt... Fått bearbeta det i omgångar. Men,kan fortfarande känna en klump i maggropen och tårarna väller upp när man pratar om det och den där känslan när ens barn slutar andas och man ser läpparna bli blå.... önskar man INGEN!!! Man är ganska liten och väldigt sårbar när det händer ens barn något! Ja, så blev det ändå en rejäl berättelse..*sorry!* Vi har förresten anmält läkaren som skickade hem oss första gången! (men, som vanligt så slipper de väl undan allt vad ansvar heter!!) Men, som sagt det hade varit jätteskoj att höra vad du haft för dig på sistone så skriv gärna ett brev!!! Ser jag fram emot!! Kram!! |
|
Åh herre gud |
|
Skrivet av Camilla | |
Jag blir alldeles tårögd när jag läser din berättelse. Vad fruktansvärt! Vilken otrolig lättnad att allt gick bra till slut i alla fall. Ska genast sluta klaga över små obetydligheter i tillvaron. Det är sådana här berättelser som ger perspektiv på tillvaron. Och jag lovar, jag ska skriva! |
|
Lovisa e |
|
Skrivet av Ariella m. Lovisa 9808 | |
ca 115 cm lång ca 17kg och drar 29-30 i skor | |
|
|
Min storfoting |
|
Skrivet av Camilla m David och Sofia | |
...har storlek 32 i skor, är 118 cm lång och 21 kilo tung. | |
vet inte exakta mått |
|
Skrivet av I.G m. Emma & Sofie | |
men min *lilla* dotter är ca 110 cm lång, väger kanske 17 kg och har stl 29 i skor. | |
Emmie |
|
Skrivet av Anette m. Emmie | |
Igår var vi på Universeum och där kunde man mäta hur lång man var med hjälp av radar. Det måste ju testas naturligtvis, hon var 119,7 cm lång. Hon väger ca 22 kg och har 31-32 i skostorlek. Hon har växt mycket det sista och är nästan jämt hungrig, om man bortser från frukost förstås... | |
|
|
Emmie |
|
Skrivet av Anette m. Emmie | |
Igår var vi på Universeum och där kunde man mäta sin längd med hjälp av radar, det var vi ju tvugna att testa. Emmie är 119,7 cm lång. Hon väger ca 22 kg och har 31 i skostorlek. | |
33-34 iskor |
|
Skrivet av Lisa m Saga 2/6-98 & Signe 15/4-01 | |
134 lång 23 kg | |
Eric |
|
Skrivet av Malin, Eric 9807, Filip 0003 | |
är 117 cm och vägde 20 kg innan läggdags idag. Han har 32 i skor. | |
|
|
Min dotter |
|
Skrivet av Lilla My | |
är "bara" 112 cm kort o väger 20 drygt o har i sko strl 28.... Men hon har vuxit ändå massor under sommaren.... |
|
Stoor pojke min Sebastian |
|
Skrivet av Jess | |
vikt 37 kg skostorlek 34 längd 126 cm Vägde 3180 när han föddes 9807, det kan man inte tro idag. |
|
Åhh, så bra, en till som är stor. Min Joakim har.. |
|
Skrivet av Hanna m.Joakim-98, v.39+1, BF 12/10 | |
vikt 36 kg skostorlek 35 längd 126 cm Vägde 4970 när han föddes 9807 så han håller fortfarande måttet. Sin övre kurva i diagrammet hos BVC.... |
|
|
|
vilken bamse imt |
|
Skrivet av naan | |
s | |
Calle |
|
Skrivet av Linda L m Calle 9807 och Victor 0207 | |
Är ca 120 cm, 25 kg och 33 i skor | |
Olle |
|
Skrivet av Olles mamma | |
24kg, 123,ca:30 i skor :) | |
|
|
Antonia |
|
Skrivet av Miriam med 2 barn | |
är ca 124 cm lång, väger 21 kg och har storlek 31 i skor. | |
Dennis |
|
Skrivet av Victoria, Dennis 9807, Tyra 0106 | |
Är 131 cm lång, väger 32 kg och har 35 i skor(hans fot är 21cm och min är 23cm!) | |
min Sussie |
|
Skrivet av Paris | |
är 125 cm och väger 22-23 kg, 31 i skostorlek. Kram på er |
|
|
|
Jag vägde henne igen - ca 24 kg imt. |
|
Skrivet av Paris | |
. | |